198,2 milioane de euro pentru școlile defavorizate

142
198,2 milioane de euro pentru școlile defavorizate - 1982milioanedeeuropentruscoliled-1473946765.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a deschis apelurile de proiecte "Școală pentru toți", cu o alocare de 173,2 milioane euro și "Profesori motivați în școli defavorizate", cu o alocare de 25 milioane euro din Programul Operațional Capital Uman (POCU).


Cele două apeluri sprijină Strategia națională privind reducerea părăsirii timpurii a școlii și au ca scop reducerea și prevenirea abandonului școlar și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate.


"Școală pentru toți" este un apel de proiecte care se adresează în primul rând copiilor și elevilor precum și tinerilor și adulților din programe A doua șansă. Programul cuprinde măsuri integrate socio-educaționale și vizează în același timp familia, școala și comunitatea. Apelul este deschis tuturor școlilor, dar cele defavorizate au prioritate în evaluare.


"Profesori motivați în școli defavorizate" este dedicat școlilor cu cel mai ridicat grad de defavorizare, care au mulți copii aflați în risc de abandon școlar și nu reușesc să atragă sau să mențină în școală profesorii calificați. Modelul internațional de bune practici care a inspirat acest program este Teach for America, aplicat în țara noastră de către organizația parteneră Teach for Romania.


"În România există școli de top, elevi performanți, inițiative absolut lăudabile de înnoire a școlii. Și totuși de ce suntem în fruntea țărilor europene la abandon școlar? Cum să folosim cel mai bine fondurile europene ca să ameliorăm aceste situații? Ghidurile lansate azi sunt răspunsul nostru la această întrebare. La baza selecției școlilor în situație de risc, care vor beneficia de banii europeni, se află un instrument de ierarhizare a școlilor, dezvoltat împreună cu colegii din Ministerul Educației și din Cancelaria Prim-Ministrului, cărora le mulțumesc", a declarat Cristian GHINEA, ministrul Fondurilor Europene.
Pentru a direcționa intervențiile și fondurile în școlile care au cele mai mari probleme cu abandonul școlar, proiectele depuse în cadrul apelului "Școală pentru toți" vor primi punctaj suplimentar dacă vizează activități în unitățile școlare defavorizate, conform ierarhizării de la 1 la 5, în care categoria 1 înseamnă "cel mai defavorizat" și categoria 5, "cel mai puțin defavorizat". Instrumentul de ierarhizare a școlilor și grădinițelor a fost dezvoltat de specialiști în educație și statisticieni pe baza corelării bazei de date din Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) al Ministerului Educației, bazei de date a Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar și celor două studii întocmite de Banca Mondială "Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate și al Dezvoltării Umane Locale din România" și "Atlasul Zonelor Urbane marginalizate din România". Instrumentul combină indicatori relevanți: riscul de abandon școlar, nivelul de pregătire al cadrelor didactice, gradul de pregătire al elevilor și nivelul de dezvoltare socioeconomică a localității.


Ghidurile solicitantului au fost lansate în consultare publică în luna iulie și analizate în cadrul mai multor dezbateri publice. Instrumentul de ierarhizare a școlilor în funcție de nivelul de defavorizare a fost o propunere venită în cursul consultărilor, de la Asociația Human Catalyst și pusă în practică de specialiști ai Ministerului Educației și ai Cancelariei Prim-Ministrului.
Pentru prima dată în cadrul POCU, apelul "Școală pentru toți" permite implementarea unui proiect integrat, care încurajează combinarea mai multor obiective specifice (6.2, 6.3, 6.4, 6,6.). Astfel, acțiunile destinate preșcolarilor și școlarilor sunt obligatorii în fiecare proiect, și pot fi completate de cele care vizează copiii de 2 ani din învățământul antepreșcolar din creșele și grădinițele din rețeaua publică, și de cele destinate tinerilor și adulților care nu au finalizat învățământul obligatoriu, dar vor să se reîntoarcă la școală.


Deoarece în urma procesului de consultare a reieșit necesitatea lansării, în paralel, a unei linii de finanțare dedicate special programelor de tip A doua șansă, suma alocată acestei intervenții a fost redusă în cadrul apelului "Școală pentru toți" și va fi inclusă într-un apel separat dedicat obiectivului specific 6.4, care urmează să fie lansat în curând. Prin urmare, solicitanții pot opta fie să integreze acest tip de activități în proiectele depuse în cadrul prezentului apel, fie să le propună separat, în cadrul apelului dedicat.


Depunerea proiectelor, prin intermediul sistemului informatic MySMIS 2014, se poate face începând cu 13 septembrie 2016, ora 15:00 și se încheie în data de 15 noiembrie 2016, ora 16:00.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.2734 secunde