A avut întârziere avionul cu care ai zburat? Ai dreptul la despăgubiri

308
A avut întârziere avionul cu care  ai zburat? Ai dreptul la despăgubiri - aintarziatavionul-1491323224.jpg

Articole de la același autor

Aproape că nu există român care să fi zburat cu avionul și să nu se fi lovit de problema întârzierii curselor. Puțină lume știe, însă, că pasagerii au drepturi foarte clare stabilite prin legislația europeană și că pot obține despăgubiri dacă operatorii aerieni nu își respectă angajamentele. Exact cu acest scop a fost lansată o platformă online prin intermediul căreia își pot revendica drepturile, fără un mare efort. 


În vacanță sau în interes de afaceri, tot mai mulți români aleg să călătorească cu avionul. De exemplu, de la București la Iași a ajuns mai avantajos să mergi cu avionul decât să înduri drumul lung și aventurile din traficul rutier extrem de aglomerat. 


De pe Internet sau de la agenții, românii au învățat când este cel mai bun prilej să-și cumpere biletele, cum să caute tarife și orare de zbor mai avantajoase, ce pot lua cu ei în bagaj etc. Informația pe care puțini dintre călători o au este că, din momentul în care au cumpărat biletele, au devenit parte a unui contract cu drepturi foarte clare pe care companiile aeriene trebuie să le respecte, reguli stabilite prin legislația europeană. 


Potrivit experților de la Pasagercudrepturi.ro, există situații foarte clare în care companiile aeriene sunt vinovate de cazuri precum întârzieri, anulări sau refuzuri de îmbarcare a pasagerilor, fapte ce conduc la multe ore pierdute în aeroporturi, la decalarea planurilor de vacanță sau ratarea unor evenimente importante din viața personală sau profesională. 


Dacă vă aflați într-o astfel de situație, specialiștii vor determina rapid dacă evenimentele neplăcute au fost cauzate de compania aeriană. Apoi, în conformitate cu norme precise din legislația europeană (Directiva 261/2004), ei vor asigura întreg procesul de asistență juridică pentru despăgubiri ce pot ajunge până la 600 de euro de persoană, în funcție de caz. 


"La nivel internațional, în 2014, peste opt milioane de pasageri au avut dreptul să ceară despăgubiri companiilor aeriene. Dintre aceștia, doar 2 la sută și-au revendicat acest drept. Este bine de știut că timpul nu este pierdut, deoarece procesul de despăgubire este retroactiv și orice situație de acest tip petrecută în ultimii trei ani are potențial de despăgubire din partea companiilor aeriene", explică Mariana Pavel, reprezentantul Pasagericudrepturi.ro. 


Drepturile pasagerilor, conform Regulamentului European, se aplică pentru toate biletele, indiferent de categorie sau clasa tarifară, cu condiția ca zborul să fi fost operat de o companie aeriană autorizată la nivel european și să fi avut plecarea sau sosirea într-un stat membru al Uniunii Europene. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8672 secunde