Afaceri imobiliare. Cartier imens de locuințe, în zona "Abator"

4184

Articole de la același autor

Zona industrială "Abator" din Constanța va deveni, în anii următori, unul dintre cele mai moderne cartiere ale orașului. Investitorii încep să se orienteze către această porțiune unde încă sunt suprafețe mari de terenuri care nu au fost exploatate. Pe Șoseaua Mangaliei, între strada Caraiman și parcarea din fața Direcției Județene Sanitar Veterinare, vor fi ridicate mai multe blocuri, unele chiar și cu 15 și 20 de etaje, va fi amenajat un centru comercial, intersecțiile vor fi resistematizate,

iar trotuarele refăcute.

Întregul cartier "Abator" va fi revitalizat. Deocamdată, dezvoltatorii imobiliari au mai multe proiecte în zonă. Primăria Constanța nu a elaborat încă o documentație privind perimetrele publice, dar a solicitat introducerea în documentația de avizare pentru un bloc nou a planului de resistematizare a intersecției de la Billa.

De asemenea, sunt în lucru documentațiile pentru realizarea unui proiect imobiliar uriaș, pe mai bine de șase hectare, în locul fostului abator din perioada comunistă. De altfel, acolo a început deja demolarea clădirilor vechi. Noul complex se va numi Sammarina View Development și va cuprinde blocuri, spații de petrecere a timpului liber, locuri de joacă, un centru comercial și chiar o pasarelă peste calea ferată, către baza sportivă "Triunghi", în prezent aflată în paragină.

Sensul giratoriu de la Billa, mutat

Alți doi investitori imobiliari vor ridica blocuri în aliniament cu actualul Alpin Center, iar o clădire veche este și ea de vânzare și cu siguranță va fi ori reabilitată, ori demolată și transformată în bloc.

Primul proiect este deja în lucru, pentru avizare, și include, la solicitarea Comisiei de Urbanism a Primăriei Constanța, reorganizarea intersecției cu sens giratoriu de la ieșirea spre bulevardul 1 Mai sau intrarea spre centrul comercial.

"Proiectul va cuprinde modificarea intersecției și a acceselor, în scopul fluidizării circulației. A fost cerința primăriei de a reface artera. Inițial, proiectul nu a inclus modificarea efectivă a intersecției, ci a acceselor pe toată lungimea Șoselei Mangalia, astfel încât să nu mai fie îngreunat traficul de manevre de intrare în parcări. Inginerul de trafic care a fost implicat în documentație a propus și modificarea acesteia, lucru care, din punctul nostru de vedere, este absolut necesar. În noul proiect, dispare insula rotundă de pe mijloc, rămân două benzi de circulație pe sens, iar scuarurile și trotuarele vor fi rotunjite pentru a ușura accesul autovehiculelor. Propunerea noastră este ca noul sens giratoriu să fie puțin mutat, spre stația de alimentare cu gaz, unde va fi amenajată o nouă insulă, ceva mai mare, în formă elipsoidală", a explicat, pentru "Cuget Liber", arhitectul Camelia Rusu.

Blocuri cu 15 și 20 de etaje

În ce privește terenul uriaș al societăților Carmeco SA și Metachim SA, acolo proiectul este mult mai amplu și cu siguranță va necesita resistematizarea intersecției străzii Caraiman cu Șoseaua Mangaliei, mai ales că pe toată latura dinspre strada Caraiman va fi ridicat un uriaș centru comercial cu magazine și clădiri cu birouri, una dintre ele fiind prevăzută cu 20 de etaje. Terenul are o suprafață de 68.036 metri pătrați și va cuprinde, pe lângă galeriile comerciale, zonă de ansambluri de locuințe cu 900 de apartamente de una, două, trei și patru camere, cu regim de înălțime de două subsoluri, parter și 15 etaje, zone de spa și wellness.

Conform documentației depuse deja la Primăria Constanța, ansamblul va fi prevăzut cu spații verzi, zone de interes și zone de petrecere a timpului liber cu mobilier urban. Circulațiile în interiorul incintei vor fi preponderent pietonale, circulațiile auto fiind dispuse preponderent perimetral și subteran. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5732 secunde