Asigurările de viață și pensiile private au rolul de a crește calitatea vieții oamenilor

165
Asigurările de viață și pensiile private au rolul de a crește calitatea vieții oamenilor - mariuspopescunnasigurarideviata-1435685221.jpg

Articole recomandate

Reticența românilor de a aloca resurse financiare pentru produsele de asigurare de viață sau pensie privată se datorează, pe de-o parte, veniturilor disponibile mici ale acestora, dar și culturii existente conform căreia altcineva trebuie să fie preocupat de propriul lor viitor. Un studiu realizat în 2014 pentru NN Pensii a arătat că mai mult de jumătate dintre români nu se consideră principalii responsabili pentru asigurarea unui venit potrivit nevoilor lor după pensionare. 


Sunt rezultate aproape paradoxale în contextul în care, pentru fiecare dintre noi, dificultățile finan-ciare pe care le întâmpină pensionarii de astăzi sunt atât de evidente. De asemenea, specialiștii consideră și că unul dintre fenomenele care influențează decizia de a nu pune bani deoparte pentru zilele negre constă într-o lacună în ceea ce privește educația financiară. În teorie, cel puțin, aceasta ar trebui să fie un proces continuu și nu puține sunt companiile de profil care investesc în această zonă. 


Cea mai mare companie din industria de asigurări de viață, NN, este unul dintre principalii actori și în zona de educație financiară, campaniile realizate de acest brand adresându-se atât tinerilor, cât și publicului larg. Printre principalele teme abordate în activitățile de educație financiară se regăsesc subiecte precum modul de funcționare, beneficiile asigurărilor de viață și ale pensiilor administrate privat, dar și alte subiecte mai ample, esențiale pentru o mai bună conștientizare a nevoii de protecție financiară și economisirii pe termen lung. 


Specialistii susțin că piața românească de asigurări de viață este una solidă unde competitori puternici oferă o paletă complexă de produse și soluții, totuși, segmentul este încă subdezvoltat, dacă este comparat cu valorile înregistrate în alte țări.


"Valoarea medie a densității asigurărilor de viață în Europa era în 2013 de aproape 200 de euro, iar în România de aproximativ 19 euro/ locuitor. În mod similar, gradul de penetrare al asigurărilor ca procent din PIB este unul scăzut, de 0.3%, comparativ cu alte țări din Europa și din regiune unde nivelul este de câteva ori mai mare; în Polonia, de exemplu, ponderea este de șase ori mai mare, de 1.7-1.8%", a declarat Marius Popescu, director general NN Asigurări de Viață.


Constanța este unul dintre orașele importante în industria asigurărior, dovadă stând și faptul că agenția locală NN este de 17 ani prezentă aici, în acest moment echipa de vânzări fiind formată din 70 de persoane. Din portofoliul național, clienții constănțeni noi ai NN România, din primele trei luni ale anului pe toate liniile de business, însumează 5.6%, această regiune contribuind la succesul companiei pe piața din România.


NN este numele sub care, începând din aprilie, funcționează în România diviziile de asigurări, pensii și management al investițiilor din cadrul grupului internațional NN, care s-a format în urma reorganizării grupului ING. Schimbarea a avut loc în toate cele 18 țări în care este prezent grupul, pentru a indica apartenența acestor divizii la grupul NN. 


Lider în România al industriei de asigurări încă din 1999, conform Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), NN Asigurări de Viață deține o cotă de piață de 37.3%, în funcție de primele brute subscrise la finalul lunii martie a anului în curs. Cota de piață deținută de NN în domeniul pensiilor private facultative la sfârșitul lunii aprilie a fost de 49%, iar pe segmentul de pensii administrate privat (Pilonul II), în funcție de active, compania având o cotă de piață de 37.2 procente. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.2241 secunde