Centras și cercetașii constănțeni, marii câștigători ai premiului Heineken pentru comunități

304
Centras și cercetașii constănțeni, marii câștigători ai premiului Heineken pentru comunități - fotofondcentrassicercetasi-1435852144.jpg

Articole de la același autor

Centras Constanța, cu proiectul "Fii și tu spect-actor pentru comunitatea ta!", și Centrul Local Constanța al Organizației Cercetașii României, cu proiectul "I love Tomis - Descoperă Constanța", sunt câștigătorii programului Heineken pentru Comunități, ediția 2015, derulat de Heineken România și Asociația CSR Nest.

Proiectele vor primi o finanțare în valoare de 40.000 de lei fiecare, investiția făcută de Heineken România în comunitatea locală din Constanța, prin programul Heineken pentru comunități, ajungând astfel la 486.000 lei.

Organizațiile nonguvernamentale câștigătoare au fost desemnate în urma unui proces de evaluare a celor opt proiecte înscrise în program, de către un juriu format din reprezentanți ai Heineken România și ai Asociației CSR Nest.

"Fii și tu spect-actor pentru comunitatea ta!"

Scopul proiectului "Fii și tu spect-actor pentru comunitatea ta!", care va fi implementat de Centras Constanța, este dezvoltarea unui program de teatru forum pentru structurarea și eficientizarea implicării active a membrilor comunității în identificarea de probleme și soluții reale, ca premisă pentru implementarea abordării DLRC (dezvoltare locală prin responsabilitatea și participarea comunității). Proiectul va fi implementat la nivel ONG-urilor și al unor instituții de educație și ocrotire socială din cinci comune cu probleme sociale din județul Constanța.

"Vrem ca prin metoda teatru-forum, implicând atât tineri, cât și adulți, să identificăm problemele din comunitate, să le punem în scenă și, împreună, să începem să le rezolvăm", a declarat Roxana Diaconu, reprezentantul Centras Constanța.

"I love Tomis - descoperă Constanța"

Prin proiectul "I love Tomis - descoperă Constanța", Centrul Local Constanța al Organizației Naționale Cercetașii României își propune să susțină educația și implicarea tinerilor voluntari în dezvoltarea unei comunități civice, specifice spațiului cultural dobro-gean. Pe termen lung, organizația își propune să crească vizibilitatea obiectivelor turistice și a tradițiilor multiculturale dobrogene. Totodată, implementarea proiectului vizează instruirea a 30 de tineri pentru a deveni ghizi turistici.

Cercetașii, la rândul lor, vor face pe ghizii, chiar începând de astăzi, în Piața Ovidiu.

"Dorim să fim ghizi pentru orașul nostru, să spunem poveștile bătrânului Tomis. Este o modalitate de a învăța mult mai benefică și mult mai practică pentru tineri și îi ajută pe ceilalți să afle istoria orașului", a explicat Irina Eva Lițcanu, reprezentantul cercetașilor constănțeni.

Acesta este al cincilea an în care Heineken sprijină comunitățile și este pentru prima dată când premiază două proiecte distincte.

"Contăm pe asociațiile câștigătoare că vor livra rezultate cu impact pozitiv pentru comunitatea din Constanța", a declarat Adrian Babu, directorul fabricii de bere Heineken din Constanța. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6978 secunde