Constanța, prin ochii cronicarilor digitali

Cinci obiective de patrimoniu, vedete pe rețelele sociale

340
Cinci obiective de patrimoniu, vedete pe rețelele sociale - fotofondconstantaprinochii-1557851727.jpg

Articole de la același autor

Hotelul Intim, cu toate legendele sale, Biserica Romano-Catolică "Sfântul Anton", Edificiul roman cu mozaic, Sinagoga Mare și Cazinoul Constanța, cu toată istoria lui, toate cele cinci obiective de patrimoniu au fost, zilele acestea, vedetele celei mai noi campanii de promovare a moștenirii culturale a orașului de la malul mării. 


Fotografii unice cu aceste clădiri vechi, chiar dacă unele sunt lăsate în paragină, vor ajunge pe rețelele de socializare, împreună cu poveștile care stau în spatele lor, ca o invitație de a fi vizitate și prețuite. 20 de influenceri și bloggeri din București, 100 de instagrammeri din Constanța, Capitală, Brașov, Cluj și alte orașe din țară au explorat week-end-ul trecut bogățiile de patrimoniu de la malul mării, completând astfel galeria #cronicaridigitali, ce cuprinde cele mai valoroase locuri din România. 


Poveștile celor mai importante cinci obiective de patrimoniu locale au fost "traduse" cu ajutorul specialiștilor în patrimoniu, în limbaj și conținut adaptat generației millenials, dornice să transmită mai departe moștenirea culturală. În grupuri organizate și ghidate de specialiști în patrimoniu și turism istoric, cei 120 de participanți au avut parte de câte un circuit exclusiv, cu scopul explorării a cinci obiective de patrimoniu de la malul mării: Hotel Intim, Biserica Romano-Catolică "Sf. Anton", Edificiul roman cu mozaic, Sinagoga Mare și Cazinoul Constanța. Mii de povești virtuale au fost urcate în online, fiecare creator de conținut personalizând în stilul propriu imaginile surprinse și informațiile aflate. 


"Am răspuns «prezent» Cronicarilor Digitali care au ales să își înceapă anul cu primul Heritage Instameet aici, la Constanța, primul organizat în țară. Am încercat să sprijinim cu tot ce am putut și am încredere că împreună vom reuși să punem în valoare patrimoniul unic pe care orașul nostru îl are. Pentru Constanța, este important că are loc aici această acțiune întrucât poveștile orașului, clădirile și oamenii au nevoie să fie respuse și repuse în locul pe care îl merită", a declarat Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța. 


În cadrul ediției 2019, Cronicari Digitali comunitatea construită în mediul online, care are deja sute de participanți activi zilnic și în offline, va ajunge și depăși obiectivul de patrimoniu cu numărul 100. Întreg conținutul livrat în online este reunit sub hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali. 


"Dacă nu îl vom descoperi, nu vom putea să îl apreciem. Dacă nu îl apreciem, nu îl vom proteja. Odată protejat, restaurat, poate fi valorificat. Aceasta este povestea patrimoniului cultural pe care Institutul Național al Patrimoniului o încurajează să fie spusă prin digital storytelling, a subliniat și Ștefan Bâlici, director al Institutului Național al Patrimoniului. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5002 secunde