Contractele de credit și vânzarea la distanță – noile capcane pentru consumatori

671
Contractele de credit și vânzarea la distanță – noile capcane pentru consumatori - 73751fa59c3cfa96c7d3330adb106066.jpg
Toți suntem consumatori, dar puțini ne cunoaștem drepturile pe care le avem în această calitate. Poate că am învățat, în ultimii ani, că trebuie să citim etichetele produselor, că trebuie să verificăm data de expirare și că putem să ne adresăm unei instituții care să-i amendeze pe cei care ne vând iaurt stricat.
Dar, în epoca modernă, au apărut capcane noi pentru consumatori. Și aici ne referim la clauzele abuzive din contracte, serviciile financiare, contractele de credit, vânzarea la distanță. Tocmai de aceea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a inițiat o campanie de informare asupra drepturilor consumatorilor vizavi de toate aceste servicii noi.
Intitulată "Cunoaște-ți dreptu-rile de consumator. Ia atitu-dine!", campania a ajuns ieri și la Constanța, la supermarketul Carrefour. Reprezentanții ANPC au luat la întrebări și au discutat direct cu consumatorii, oferindu-le, în același timp, cadouri și mai multe broșuri de informare. "Așteptăm oamenii să își termine cumpărăturile, apoi îi provocăm la discuții despre cât de bine își cunosc drepturile și dacă le aplică în viața de zi cu zi. Apoi le înmânăm o sacoșă eco-friendly, un breloc cu o monedă pentru coș și patru broșuri realizate într-un tipar atractiv și cu limbaj accesibil", a declarat, pentru Cuget Liber, Adina Sasu.
Surprinși plăcut de cadoul oferit, cumpărătorii s-au arătat interesați și de informațiile privind drepturile lor, mai ales de cele referitoare la contractele de credit și servicii financiare. "Este binevenită o astfel de campanie pentru că, în ultima perioadă, am auzit de la multe rude și prieteni că au avut probleme cu băncile, care-i furau pe față, apărați de contractele tot de ei făcute", ne-a spus Luana Florea.
Printre recomandările pe care le fac reprezentanții ANPC sunt acelea de a nu semna, nicio-dată, un contract financiar fără să-l citiți cu mare atenție, de a solicita, în permanență, co-merciantului la distanță in-formații în scris și de a cunoaște foarte bine în ce condiții vă puteți răzgândi pri-vind comanda.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 13 Octombrie 2009
Stire din Social : Mizeriile Constanței
Luni, 12 Octombrie 2009
Stire din Social : Mizeriile Constanței
Sâmbătă, 10 Octombrie 2009
Stire din Social : Mizeriile Constanței
Pagina a fost generata in 1.7938 secunde