Credeți că vi se umflă degeaba factura la telefon sau cablu? Iată ce trebuie să conțină factura detaliată

680
Credeți că vi se umflă degeaba factura la telefon sau cablu? Iată ce trebuie să conțină factura detaliată - aplicatieposta-1463586748.jpg

Articole de la același autor

Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul să solicite facturi detaliate pentru a vedea modul în care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent dacă dețin un abonament sau folosesc o cartelă preplătită. De obicei, operatorii emit automat o factură nedetaliată. În schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hârtie, de regulă contra cost, fie prin e-mail, gratuit. Facturile detaliate din conturile online sunt emise gratuit. 


Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus furnizorilor obligația de a include anumite informații în cadrul facturilor detaliate, pentru toate cele trei categorii de servicii - telefonie, internet sau televiziune. Astfel, acestea trebuie să conțină, pe lângă perioada de tarifare și tariful lunar perceput pentru abonament și tariful pentru traficul suplimentar, dacă este cazul, tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul, tarifele percepute pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul, alte servicii furnizate și tarifele aferente acestora, dacă este cazul, gratuitățile/reducerile tarifare de care utilizatorul a beneficiat, dacă este cazul și suma totală tarifată, inclusiv TVA. De asemenea, consumatorii trebuie să găsească pe factură un număr de telefon la care utilizatorul poate solicita informații supli-mentare referitoare la factura detaliată și cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.


Informațiile specifice pe care trebuie să le includă factura detaliată pentru fiecare tip de serviciu - telefonie, internet, televiziune - sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.


Este bine de știut că, în general, serviciul cost control pus la dispoziția utilizatorilor de operatori are caracter orientativ. Neprimirea facturii nu îi exonerează pe utilizatori de plata acesteia. Neachitarea facturii în termenul scadent poate conduce la plata unor penalități, suspendarea serviciului sau chiar încetarea contractului.
În cazul suspendării serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxă de reconectare.


Ce, cum și unde reclami


Dacă aveți probleme cu facturarea serviciului, reclamați-i acest lucru furnizorului vostru. Consultați mai întâi Procedura de soluționare a reclamațiilor, ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului. Pentru fiecare reclamație pe care o faceți, solicitați furnizorului un număr de înregistrare. 


Atenție, verificați în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluționarea reclamației sau, dimpotrivă, solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluționării favorabile a sesizării să vă returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi). 


În cazul în care facturile detaliate nu conțin toate informațiile menționate, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.1917 secunde