Cum poate fi salvat RATC-ul

2357
26
Cum poate fi salvat RATC-ul - cumpoatefisalvat2-1392753292.jpg

Articole de la același autor

Transportul în comun în Constanța este împărțit în două tabere: constănțenii care merg cu autobuzele RATC și constănțenii care preferă microbuzele rapide, dar înghesuite. Grevele organizate anul trecut de șoferii regiei au paralizat o mare parte a orașului, însă au scos la lumină și o serie de probleme cu care se confruntă RATC-ul, legate în principal de finanțare. 


La momentul respectiv, conflictul a fost aplanat, însă situația nu pare să se fi schimbat prea mult, dificultățile financiare persistând. Potrivit unor surse neoficiale, nemulțumirile în rândul angajaților mocnesc în continuare și nu este exclus ca să avem parte de o grevă a șoferilor și anul acesta. 


După grevele din luna mai și din luna septembrie, a fost schimbată conducerea RATC și au fost luate unele măsuri menite să redreseze regia. Într-o primă fază au fost ieftine biletele, de la 1,75 la 1,5 lei, cu promisiunea ca să se mai reducă, "dacă treaba merge bine", după cum a spus chiar primarul Radu Mazăre. Deocamdată nu s-au mai ieftinit, însă șefii RATC au demarat o campanie fără precedent, în care cer părerea constănțenilor vizavi de liniile existente, frecvența circulației, dar și eventualele trasee noi. Oricine dorește poate să își dea cu părerea și să facă propuneri privind organi-zarea transportului în comun public din Constanța. 


În premieră, RATC cere părerea călătorilor privind modalitățile prin care poate să ofere servicii mai bune. "Pentru îmbunătățirea serviciilor acordate de RATC Constanța călătorilor săi, îi rugăm pe cei care doresc să adreseze propuneri de optimizare a acestora ca, în perioada 24 februarie - 15 martie 2014, să le formuleze și să ni le transmită prin e-mail, fax sau poștă. Propunerile trebuie să se refere la liniile existente, eventuale trasee noi, frecvența de circulație, stații, etc.", recomandă directorul general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța, Ovidiu Cristian Tănase. 


Toate sugestiile pot fi transmise la adresele de e-mail: exploatare@ ratc.ro și [email protected], pe fax, la numărul 0241/694.863, sau prin poștă, la adresa: strada Industrială nr. 8, cod poștal 900147, Constanța. Propunerile trebuie să poarte mențiunea "Pentru sondaj de opinie călători". 


Mazăre vrea să privatizeze traseele 


Una din propunerile vehiculate de primarul Radu Mazăre cu prilejul grevei din vara lui 2013 a fost aceea de a scoate traseele RATC la licitație. "Mi-e clar că soluția este privatizarea. Nu putem privatiza tot RATC-ul, ci doar traseele. Dacă vor operatorii, le dăm și autobuze", a spus primarul Constanței, la momentul respectiv. Ulterior, a revenit la sentimente mai bune și a anunțat că va sprijini redresarea companiei. 


Le-au pus gând rău microbuzelor 


Greviștii au susținut cu vehemență că una din cauzele principale pen-tru care RATC a ajuns în această situație gravă sunt microbuzele particulare. Ei chiar au cerut să se ia măsuri împotriva acestor firme care au acaparat traseele autobuzelor RATC și care le fură călătorii. 


"Conform legii, ei nu trebuie să intre pe mai mult de 30 la sută din traseul transportului în comun. Dar au ajuns să ne amenințe. Merg înaintea noastră, opresc în stație, ne iau oamenii. Fondurile noastre au scăzut de când au apărut ele pe traseu. La început erau patru-cinci microbuze, acum sunt o groază. Și nu este normal să aibă un tarif mai mic decât al nostru. Ei lucrează la negru, îi înghesuie pe oameni ca pe animale!", a susținut unul din greviști. 


Comentează știrea

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
REINTROEDUCETI LINIILE 23 si 22 !
19 februarie 2014
REINTRODUCETI LINIILE 23 si 22 !

REINTRODUCETI LINIILE 23 si 22 !

noni
19 februarie 2014
copiati concurenta

Luati exemplu de la microbuze: nu se urca nimeni fara sa plateasca, nici un tigan cu fiare, NIMENI. RATC-ul plimba autobuze mari si goale iar Maxi Taxi, microbuze mici si pline. Puneti autobuzele pe GPL. Singurul loc nejefuit de Pastaie Suleyman e RATC-ul, daca ajunge privatizat, intra pe mana unui prieten de-al lui si garantat intra si pe profit. Pe Maxi nu exista GRATUITATI pentru votanti, sa primeasca elevii si sa mai limiteze mosii care se plimba toata ziua ca nu au ce face acasa.

MARCU
19 februarie 2014
DE LA UN FOST SOFER

Domnul reporter ai scris mai sus microbuzele rapide.Ai mers cu un microbuz sa vezi cat de rapid este?daca mergi pe jos cred ca ajungi mai repede

nelu
19 februarie 2014
Ratc

La microbuze toata lumea plateste, pe cand la RATC e plin de Romanes care umplu autobuzul iar bilete Eoc.

Numarul 4
19 februarie 2014
Nu cred

"una din cauzele principale pen-tru care RATC a ajuns în această situație gravă sunt microbuzele particulare. Ei chiar au cerut să se ia măsuri împotriva acestor firme care au acaparat traseele autobuzelor RATC și care le fură călătorii." Se numeste concurenta, cine ofera cele mai bune conditii castiga. Fara sondaje inutile, privatizati RATC-ul, lungiti traseele si scoate-ti tiganii/cersetorii din schema si o sa fie iar bine. O zi buna

carmen
19 februarie 2014
traseu navodari

reintroduceti liniile 22 si 23...iau microbuzul de la gara care face 20 min pana la City,f,aglomerat,fara aer,opreste din 10 in 10 m.infiorator se circula!

sile
19 februarie 2014
trasee

Sa se introduca autobuze RATC cu taxatori pe rutele Constanta -Murfatlar, Constanta - Navodari,Constanta -Cumpana, si veti observa cum calatorii vor evita aceste microbuze fantoma care fac concurenta neloiala RATC.

dana
19 februarie 2014
concureta

De ce va e frica de concurenta? Vreti sa acaparati voi tot? Sunteti buni continuati.

RATC Controlor
19 februarie 2014
Nu am bilet, am abonament!

Decat sa platiti "stewardesele" care verifica bilete preferential prin autobuze, reintroduceti taxatoarele! Plus ca sunt anumite trasee elixir pt blatisti: 48, 2, 5...

Tram vai
19 februarie 2014
Schmbati in tansport metropolitan

Sa fiu mai explicit, la cati asistati socali si pomanagii plus calatori fraudulosi transporta RATC-ul credeti ca mai putem vorbi de rentabilitate????? 1 Prelungirea traseelor in raport cu necesitatile urbei, adica acum mi se pare inutil capul de linie de la Ciresica, toate autobuzele ar trebui sa intoarca la Campusul Ovidius, sau la Sat Vacanta. Procurarea biletelor si taxarea calatorilor sa se faca la sofer, nu domnul sofer sa stea inchis intr-o carapace, cabina care n-are de-a face cu calatorii, nemai vorbind de rromii care se urca cu fiare si deterioreaza mijloacele de transport RATC-ul nu trebuie sa mai acorde reduceri sau scutiri pentru persoane invalide in varsta sau mai stiu eu care.... Singurii care pot beneficia de reduceri sunt doar salariatii RATC. Cei cu situatie economica sau cu invaliditate, mai precis categoriile care trebuie sa primeasca reduceri sa primeasca un set de bilete lunar cu un numar limitat de calatorii de la serviciile de asistenta sociala sau pentru elevi studenti de la institutia de invatamant care sa subventioneze diferenta de spre exemplu 50%, sau 75%. RATC-ul nu poate si nu trebuie sa fie institutie financiara sau de asistenta sociala, este un operator de transport. Desfiintarea chioscurilor de bilete, mi se pare nefiresc ca RATC-ul sa tina aceste chioscuri si angajatii aferenti pentru a vinde numai bilete, comercializarea biletelor sa se faca de la chioscurile de ziare, pentru abonamente sa se introduca cartele electronice reincarcabile, iar cele de o singura folosinta sa foe reciclabile adica colectate la finalul calatoriei. Tot pentru rentabilitate , cei ce urca in autobuze sa o faca numai pe la sofer prin prezentarea tichetului de calatorie, cei ce nu au bilet sa-si poata procura de la sofer, iar cei ce n-au bani sa fie imediat dati jos, iar daca soferul accepta asa ceva, calatorii corecti sa-l sanctioneze prina a anunta conducerea sau un birou de informatii 24/24/7 adica non stop, iar acelui sofer sa-i fie imputata pretul caaltoriei celui ce s-a urcat fara bilet. Un alt punct de vedere, RATC, trebuie sa se adapteze oricaror nevoi si dorinte ale calatorilor, adica in ultima vreme pe Aeroportul Internationa Mihail Kogalniceanu s-au introdus cateva zboruri noi. aici RATC-ul ar trebui sa introduca un autobuz special (shuttle bus) cu spatii destinate bagajelor, care sa plece spre exemplu din Poarat 6,iar apoi sa treaca prin punctele importante din oras, avand ca destinatie finala AIMK. Bineinteles inainte de introducerea acestei linii trebuie facuta reclama, s-ar putea ca in primii 2 ani sa fie nerentabila, dar consider ca e nevoie de asa ceva. Pana atunci un singur sfat, daca vreti sa mai existati, inlaturati pomanagii!!

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5053 secunde