De ce trimite RAJA extrasele de cont consumatorilor
Articole de la același autor
Fenomene extreme la Constanța / 'DUPĂ MIEZUL NOPȚII VA PLOUA CU GHEAȚĂ. NU IEȘIȚI DIN LOCALITĂȚI'
10 Ianuarie 2017
ȘCOLILE DIN CONSTANȚA RĂMÂN ÎNCHISE TOATĂ SĂPTĂMÂNA
10 Ianuarie 2017
NINSORI PUTERNICE VOR LOVI CONSTANȚA. Recomandarea meteorologilor: "EVITAȚI DEPLASĂRILE, DIN ACEASTĂ SEARĂ"
10 Ianuarie 2017
NINSORI ȘI VISCOL DE LUNI SEARĂ, LA CONSTANȚA! "Vom avea două zile cu episoade de vreme severă!"
13 Ianuarie 2017
ȘI UNIVERSITĂȚILE DIN CONSTANȚA RĂMÂN ÎNCHISE, TOATĂ SĂPTĂMÂNA
10 Ianuarie 2017
Tot mai mulți abonați ai RAJA au solicitat, în ultimele zile, clarificări legate de acțiunea de transmitere a extraselor de cont către toți consumatorii, indiferent de statutul juridic al acestora: persoane fizice, persoane juridice sau asociații de locatari sau proprietari.
"Această interogare a soldului, impusă de legislația în vigoare arată situația clientului la data de 31 octombrie 2016 și nu reprezintă o somație de plată sau o avizare, având doar un caracter pur informativ", explică purtătorul de cuvânt al RAJA, Irina Oprea.
Astfel, în conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991 "Legea contabilității" republicată, "persoanele juridice au obligația să efectueze inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor, cel puțin o dată în cursul exercițiului financiar", precum și a Ordinului 2861/2009, art.1 alin.1, "Inventarierea are ca scop principal stabilirea situației reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor, aparținând altor persoane juridice, în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale care trebuie să ofere o imagine fidelă a poziției financiare și a performanței entității pentru respectivul exercițiu financiar".
În conformitate cu aceste prevederi legale, toți agenții economici sunt obligați să transmită aceste extrase de cont către toți clienții. În cazul furnizorilor de utilități, inclusiv abonații persoane fizice sunt clienți și de aceea aceste extrase de cont sunt transmise și către ei.
"În această situație, S.C. RAJA S.A. a procedat corect și legal la transmiterea extraselor de cont cu sumele datorate de clienți la data de 31.10.2016. Menționăm că extrasul de cont nu reprezintă un document de plată sau de încasare, documentul reflectă situația contului la data specificată, fără a avea repercusiuni financiare sau administrative asupra clientului", mai precizează reprezentanții RAJA.
"Această interogare a soldului, impusă de legislația în vigoare arată situația clientului la data de 31 octombrie 2016 și nu reprezintă o somație de plată sau o avizare, având doar un caracter pur informativ", explică purtătorul de cuvânt al RAJA, Irina Oprea.
Astfel, în conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991 "Legea contabilității" republicată, "persoanele juridice au obligația să efectueze inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor, cel puțin o dată în cursul exercițiului financiar", precum și a Ordinului 2861/2009, art.1 alin.1, "Inventarierea are ca scop principal stabilirea situației reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor, aparținând altor persoane juridice, în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale care trebuie să ofere o imagine fidelă a poziției financiare și a performanței entității pentru respectivul exercițiu financiar".
În conformitate cu aceste prevederi legale, toți agenții economici sunt obligați să transmită aceste extrase de cont către toți clienții. În cazul furnizorilor de utilități, inclusiv abonații persoane fizice sunt clienți și de aceea aceste extrase de cont sunt transmise și către ei.
"În această situație, S.C. RAJA S.A. a procedat corect și legal la transmiterea extraselor de cont cu sumele datorate de clienți la data de 31.10.2016. Menționăm că extrasul de cont nu reprezintă un document de plată sau de încasare, documentul reflectă situația contului la data specificată, fără a avea repercusiuni financiare sau administrative asupra clientului", mai precizează reprezentanții RAJA.
Articole pe aceeași temă
Joi, 23 Februarie 2017
Miercuri, 22 Februarie 2017
Marţi, 21 Februarie 2017
Joi, 16 Februarie 2017
Miercuri, 15 Februarie 2017
Miercuri, 15 Februarie 2017
Sâmbătă, 11 Februarie 2017
Vineri, 03 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Miercuri, 08 Februarie 2017