Că Spitalul CF Port s-a confruntat cu mari probleme financiare în ultimii ani, o știm cu toții, însă de data aceasta, unitatea sanitară trece printr-o criză fără precedent. Bolnavii nu numai că scot din buzunare bani pentru a-și cumpăra o mulțime de medicamente, dar acum sunt nevoiți să vină până și cu pachețel de acasă, întrucât spitalul stă atât de prost cu banii, încât nici măcar hrana nu li s-a mai asigurat.
"Am fost internată timp de o săptămână în spital și familia a venit în fiecare zi cu sacoșa de mâncare de acasă, pentru că altfel muream de foame. Cadrele medicale nu sunt de vină cu nimic pentru această situație, însă nu este normal să fi spitalizat și să nu primești nici măcar un colț de pâine sau un ceai. Știu că sistemul sanitar suferă din cauza subfinanțării, dar nu mi s-a întâmplat niciodată, până acum, așa ceva. Nu este normal să cotizezi o viață întreagă la stat și în final să nu primești nimic, atunci când ești în suferință", ne-a declarat Olimpia S., o constănțeancă.
Și Vasile P. este pacient timp de câteva zile la Spitalul CF Port. "Eu nu locuiesc în oraș, în Constanța, ci la țară, destul de departe. Am rămas șocat, efectiv, când am aflat că nu am ce mânca și deși bolnavă și ea, soția a trebuit să bată drumul destul de des pentru a-mi aduce mie de-ale gurii. Chiar nu mă așteptam la o așa surpriză", ne-a declarat, la rândul său, bătrânelul în vârstă de 73 de ani.
Se pare că toate aceste lucruri se întâmplă în condițiile în care, aproximativ de 95% din veniturile spitalului se duc pe cheltuieli bugetare și mai există și o datorie veche de plătit către ANAF și pentru care s-a obținut o altă reeșalonare a plăților. Acest debit, de peste un milion de lei, a rezultat după ce, foștilor salariați nu le-au fost plătite primele de stabilitate și tichetele cu ani în urmă.
Reamintim că în anul 2012, spitalul a înregistrat datorii mari către Fisc, motiv pentru care ANAF a emis o decizie de eșalonare de plată a unui debit din anul 2006.
Ca și cum toate acestea nu ar fi fost de ajuns, luna trecută, Autoritatea Națională de Management a Calității în Sănătate (ANMCS) le-a trecut pragul și i-a supus unei noi evaluări, ce a fost efectuată din bugetul și-așa sărac al unității sanitare. În urma acestor verificări, ANMCS-ul le-a dat termen de remediere pentru mai multe deficiențe depistate. Directorul spitalului, dr. Sirma Tomoș a declarat pentru "Cuget Liber" că fără această evaluare nu se poate face contractarea cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate. "Ni s-a cerut să angajăm chiar o persoană care să poată comunica, atunci când este nevoie, cu persoanele surdo-mute. Apoi, o altă nemulțumire a fost legată de faptul că pacienții nu pot face reclamații și pe site-ul spitalului, ci doar cu ajutorul chestionarelor de evaluare existente", a precizat aceasta. Referitor la faptul că bolnavilor nu li s-a mai asigurat hrana în ultima vreme, managerul a ținut să precizeze că urmează ca în cel mai scurt timp să fie redeschisă propria lor bucătărie, iar pacienții vor primi din nou mâncarea în spital.
Trebuie să amintim că la toate aceste neajunsuri se adaugă datoriile către CNAPMC, care sunt la prețuri de refurnizare și care trenează deja de ani buni.