Furnizorii de cablu, ENEL și RADET, în topul reclamațiilor constănțenilor

918
1
Furnizorii de cablu, ENEL și RADET, în topul reclamațiilor constănțenilor - dionisieculetu3-1359745190.jpg

Articole de la același autor

Aproape zece sesizări pe zi s-au înregistrat la Protecția Consumatorilor Constanța în anul 2012. Constănțenii nu au ezitat să-i reclame pe operatorii economici care nu s-au ridicat la înălțimea așteptărilor lor și a banilor dați. Fie că a fost vorba despre produse alimentare, fie despre servicii de utilități, consumatorii se pare că și-au înțeles drepturile și au luat atitudine împotriva celor care nu le-au respectat.

Comisarii OPC au muncit la foc continuu în anul 2012. În-afară de controale tematice de sezon, ei au avut de rezolvat pe tot parcursul anului trecut aproximativ 3.000 de reclamații, la care s-au mai adăugat 1.000 de informări telefonice privind nereguli. "A fost un an destul de încărcat, cu activitate susținută. Au fost efectuate, în total, 4.200 de acțiuni de control la nivelul județului Constanța, cele mai multe la reclamații, dar și tematice, impuse de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorilor", a declarat, pentru "Cuget Liber", Dionisie Culețu, comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța.

Potrivit acestuia, în topul operatorilor economici reclamați de constănțeni sunt firmele furnizoare de servicii de cablu, TV, internet și telefonie fixă. "Acestea reprezintă un sfert din totalul sesizărilor cu care vin la noi consumatorii. Majoritatea a fost rezolvată în favoarea consumatorului. Uneori nu este nevoie decât de mediere între cele două părți", a mai explicat șeful CJPC. Ori de câte ori sunteți nemulțumiți de calitatea serviciilor prestate de furnizorii de cablu TV, internet și/sau telefonie fixă și mobilă, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă adresați direct la prestator. Numai dacă rezultatul primit nu este cel așteptat vă puteți îndrepta cu o petiție către CJPC Constanța. De reținut că petițiile se fac în scris și numai de către titularul contractului.

Supărați pe furnizorul de curent electric

Pe locul al doilea în topul reclamațiilor se află operatorii de servicii de energie electrică. Cele mai multe nemulțumiri fac referire la tensiunea scăzută și/sau fluctuațiile de curent, contoare arse, transformatoare defecte, facturare consum eronat, întreruperi repetate de curent, facturarea unui consum mult mai mare decât cel înregistrat de contor, cabluri rupte și întreruperi pe termen lung a energiei electrice, facturare greșită, aparate electrocasnice arse, somație plată nejustificată.

RADET-ul și repartitoarele, pe valea plângerii

Medalia de bronz pentru că i-au supărat pe constănțeni astfel încât să se plângă la OPC le revine furnizorului de energie termică, RADET, și firmelor de repartitoare. "Oamenii reclamă fie calculul greșit al gigacaloriei, fie încărcarea nejustificată a facturilor, fie furnizarea sub parametri a agentului de încălzire sau a apei calde menajere", a mai adăugat Dionisie Culețu.

Toți operatorii economici reclamați și prinși în off-side de comisarii OPC au fost amendați și somați să rezolve neregulile. Cuantumul total al sancțiunilor aplicate în anul 2012 la CJPC este de aproximativ trei milioane de lei.

Comentează știrea

Un constantean
2 februarie 2013
IMPOTENTA

Nici nu este de mirare faptul ca, seful OPC-Constanta,tot apare in mass-media,ca sa-si explice activitatea,dar mai alesneputinta institutiei pe care o conduce, temporar.Atat timp cat:- sefii acestor institutii sunt numiti si sustinuti politic;-numarul angajatilor este foarte mic; -angajatii sunt pile,cunostinte si relatii(deci nu sunt specialisti pe domeniile de activitate ale OPC-ului;, TREABA NU VA MERGE NICIODATA...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4616 secunde