ITM Constanța a controlat 101 azile și a aplicat amenzi în valoare totală de 133.000 lei

191
ITM Constanța a controlat 101 azile și a aplicat amenzi în valoare totală de 133.000 lei - itm-1689862947.jpg
Acțiunea de control la centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, centrele rezidențiale destinate persoanelor adulte cu dizabilități și cele destinate copiilor, care își desfășoară activitatea în judetul Constanța, s-a desfășurat conform ordinului M.A.I. nr. 101/07.07.2023.

Echipele de inspectori de muncă din cadrul serviciilor de control ale I.T.M. Constanța au fost formate atât din inspectori de muncă din cadrul serviciului control relații de muncă cât și serviciului control securitate și sănătate în muncă.

În cele 7 zile în care s-au desfășurat activități de control (inclusiv sâmbăta și duminica) au fost efectuate verificări la un număr de 101 centre rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor adulte cu dizabilități și cele destinate copiilor, fiind încheiate un număr de 59 de procese verbale de control, în unele situații, un centru rezidențial având în componență mai multe case/locuințe de tip familial.

În această campanie a fost implicat aproape tot efectivul de inspectori de muncă cu atribuții de control din cadrul inspectoratului (9 inspectori securitate și sănătate în muncă, respectiv 27 inspectori relații de muncă).

S-a avut în vedere pe de o parte identificarea centrelor, care în calitate de angajatori, nu respectă prevederile legale care reglementează relațiile de muncă, iar pe de altă parte conștientizarea angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce privește respectarea prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă.

Controalele efectuate de inspectorii de muncă au vizat doar lucratorii care își desfășoară activitatea în aceste centre și cărora le sunt aplicabile prevederile legale care intră în competența de control a Inspecției Muncii și nu modul în care sunt îngrijiți rezidenții beneficiari ai serviciilor sociale din aceste centre, acest aspect nefiind de competența instituției.

Obiectivul principal a fost în primul rând eliminarea neconformităților constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea acestora iar în unele situații s-au aplicat inclusiv sancțiuni contravenționale.

În urma verificărilor din punct de vedere al relațiilor de muncă, inspectorii de muncă au verificat un număr total de 3.074 salariați.

Dintre neconformitățile constatate menționăm:

Nerespectarea obligației legale de a ține evidența timpului de muncă, la locul de muncă;

Neevidențierea corectă în documentele de evidență a timpului de muncă, respectiv angajatorii nu au menționat, conform legii, ora de început, respectiv ora de sfârșit a timpului de muncă.

Urmare a neconformităților constatate au fost aplicate un număr de 13 sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 38.000 lei, respectiv 3 sancțiuni contravenționale cu avertismente și s-au dispus 51 de măsuri cu termen scadent de remediere.

S-a identificat doar o persoană fără forme legale de angajare pentru care s-a aplicat sancțiune contravențională cu amendă în valoare de 20.000 lei și s-a dispus măsura obligatorie de remediere imediată a neconformității.

Din punct de vedere al securității și sănătății în urma verificărilor s-au constatat un număr de 29 de neconformități pentru care s-au dispus 29 de măsuri de remediere cu termen scadent și s-au aplicat un număr de 29 sancțiuni contravenționale din care 11 sancțiuni contravenționale cu avertisment respectiv 18 sancțiuni contravenționale cu amendă în cuantum de 75.000 lei.

Cele mai frecvente deficiențe constatate au fost:

Instruirea din punct de vedere al securității și sănătății în muncă a personalului care își desfășura activitatea în aceste centre era incompletă sau deficitară;

Semnalizarea căilor de accces și de circulație incompletă;

Organizarea deficitară a activității de prevenire și protecție.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.7431 secunde