2160
Lovitură pentru turism: terasele, închise la ora 23. Patronii restaurantelor, la un pas de proteste - fotofondterase4-1596378947.jpg

Articole recomandate

Constanța a fost inclusă pe lista celor șapte județe, alături de municipiul București, unde începând cu 2 august a fost limitat programul teraselor, barurilor și cluburilor. Măsura, decisă de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, pentru limitarea răspândirii cu noul coronavirus, a venit ca o lovitură sub centură pentru operatorii de pe litoral, într-o perioadă în care este considerată vârf de sezon la mare.

Hotărârea nr. 38 din 1 august 2020 impune ca în județele Argeș, Brașov, Constanța, Dâmbovița, Ilfov, Prahova, Galați și municipiul București, programul teraselor, barurilor, operatorilor de jocuri de noroc și altora asemenea să fie limitat noaptea, între orele 23.00 și 6.00. Pe litoral, decizia a fost primită cu foarte mari îngrijorări de către operatorii din industria hotelieră și alimentației publice, mai ales că este perioada vacanțelor și se află la mare sute de mii de turiști. Numeroase terase și-au anulat evenimentele deja programate sau au schimbat programul, astfel, încât să își poată servi clienții.

În Mamaia, pe o plajă din zona de nord, spectacolele au fost mutate după-amiază, de la ora 16, iar vizionările de filme de la ora 21, pentru a se încadra în programul prevăzut de noua hotărâre. În Vama Veche, după ce terasele au interzis dansul și au dat muzica încet, acum vor fi nevoite să tragă obloanele până la ora 6.00 dimineața. "Am făcut tot ce ne stătea în putință pentru a respecta regulile. Am luat măsuri pentru distanțare, am renunțat la petreceri, am pus muzică chill și am stat alături de oaspeții noștri liniștiți, pe plajă, în așteptarea răsăritului. La fel au făcut toți vecinii noștri. Nu era cazul să se limiteze programul. Nu am încălcat în niciun fel restricțiile!", susține reprezentantul unei terase de pe plaja Vama Veche.

"Constanța devine un oraș trist!"

În Constanța, măsura îi afectează deopotrivă și pe proprietarii de restaurante, care au făcut eforturi în această perioadă pentru a amenaja terase unde să poată găzdui evenimente. "Această hotărâre este o lovitură pentru toată HoReCa și pentru tot județul Constanța. Noi suntem un oraș turistic. Depindem numai de HoReCa, depindem numai de turiști, pentru că noi nu avem fabrici, uzine, ci un singur port. Și din turism trăim. Două luni de zile durează sezonul la noi. Acum Constanța devine un oraș trist, în toate privințele. Așteptăm să se stingă și lumina la ora 11 noaptea și să ne culcăm", a declarat, pentru "Cuget Liber", Nicolae Terzi, proprietarul unui restaurant din municipiul Constanța.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de astăzi, va avea loc o întâlnire a mai multor reprezentanți din industria HoReCa, pentru a vedea ce demersuri vor putea face pentru a determina autoritățile să renunțe la această hotărâre drastică. "Nu înțelegem această decizie. În județul nostru sunt foarte puține cazuri de îmbolnăviri. Toți respectăm regulile deja impuse. Nu am văzut și nu am auzit de vreun lucrător din turism, de la vreo terasă, un bucătar, un ospătar, un patiser, să fie bolnav cu coronavirus. Nu există. Pentru că toți ne păzim pielea, facem analize, am luat măsuri, ne protejăm personalul", a mai spus Nicolae Terzi.

"Îmi asum toate criticile!"

La rândul său, prefectul de la Constanța, George Niculescu, susține că a făcut toate eforturile pentru a convinge autoritățile naționale că nu este cazul unei astfel de restricții în întreg județul, dar își asumă criticile, considerând că a făcut totul pentru binele locuitorilor. "În ultimele zile am primit multe întrebări și mi s-au cerut multe lămuriri pe această temă. Mulți m-au acuzat că nu am luat atitudine și că nu am făcut lobby pentru județul Constanța, având în vedere numărul relativ scăzut de infectări zilnice înregistrate în județul nostru. Mă întreb, de unde știu aceștia de toate demersurile pe care le-am făcut, le fac și le voi face, de toate discuțiile pe care le port cu mediul de afaceri? Înțeleg foarte bine importanța turismului, a industriei HoReCa, din care am făcut parte, până nu demult. Sunt printre primii care conștientizează efectele măsurilor restrictive care s-au aplicat și se aplică acestui mediu extrem de important al Constanței. Pe de altă parte, înțeleg și îngrijorarea autorităților și a Guvernului României, care se confruntă cu cea mai mare criză sanitară din ultimii 100 de ani, la nivel mondial!", a explicat prefectul.

George Niculescu subliniază faptul că toate măsurile sunt luate pentru ieșirea din criza sanitară. "Sunt conștient că, astfel de măsuri, sunt teribil de nepopulare, dar, din momentul în care am depus jurământul de prefect, toate acțiunile mele au fost în slujba cetățeanului. Îmi asum toate insultele (care, de cele mai multe ori depășesc orice limită a bunului-simț), îmi asum criticile, îmi asum faptul că mulți politicieni vor specula această situație pentru a câștiga capital politic, doar este pre-campanie electorală. Pentru că, la finalul zilei, sunt convins că am depus toate eforturile pentru locuitorii acestui județ!", a transmis prefectul județului Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!