Mămici, se schimbă regulile pentru înregistrarea nou-născuților!
Articole de la același autor
RATC Constanța, pe butuci! Șoferii cer Primăriei eliminarea microbuzelor maxi-taxi de pe trasee
31 August 2016
Cum va arăta Peninsula și ce afaceri se vor derula în zonă. Primăria Constanța vrea să reglementeze până și modul de viață
21 Octombrie 2016
Cine salvează viețile constănțenilor? Medicii de la Urgență, sufocați: "Este o muncă solicitantă, suntem jigniți..."
29 Septembrie 2016
Cum se construiește cu adevărat în Constanța. Instanța îți dă dreptate cu o mână, Primăria ți-o ia cu cealaltă
04 Octombrie 2016
Guvernul a aprobat o serie de noi măsuri pentru debirocratizarea procedurii de înregistrare a nașterii. Astfel, se simplifică procedura înregistrării nașterii și se reduc costurile aferente, prin eliminarea prevederilor referitoare la parcurgerea unor proceduri în instanță, pentru înregistrarea tardivă a nașterii, și efectuarea unei expertize medico-legale, dacă există un certificat medical constatator al nașterii.
Ca element de noutate, înregistrarea nașterii se poate face în termen de 30 de zile de la data nașterii copilului, față de 15 zile cât se prevedea anterior adoptării OUG nr. 33/2016. Astfel, părinții și autoritățile statului vor avea posibilitatea ca, prin parcurgerea unor proceduri administrative, să clarifice toate aspectele care interesează la înregistrarea evenimentului de stare civilă, în principal, cele legate de identitatea mamei.
Prin modificările aduse de actul normativ, se stabilește că, în termen de 30 de zile, persoana care declară nașterea copilului nu mai trebuie să obțină o aprobare suplimentară în acest sens sau să prezinte documente care să justifice declararea nașterii peste termenul stabilit de lege. Până acum, dacă înregistrarea copilului se realiza după 15 zile de la naștere, era necesar să se prezinte o cerere scrisă, motivată, însoțită de documente care să justifice depășirea termenului legal, iar înregistrarea nașterii se făcea numai cu aprobarea primarului.
De asemenea, în cazul în care mama nu deține un act de identitate, din diferite motive (nu s-a eliberat, l-a pierdut sau a fost distrus), dar figurează în evidențele de stare civilă, la solicitarea unității sanitare, polițistul desemnat va face verificări specifice pentru identificarea mamei, iar documentul privind rezultatul verificărilor va sta la baza stabilirii identității mamei care a născut.
Dacă mama nu a fost înregistrată în evidențele de stare civilă și, implicit, nu a deținut niciodată un certificat de naștere, se va întocmi un proces-verbal privind identitatea declarată de mamă, semnat de reprezentantul direcției generale de asistență socială și protecția copilului, de reprezentantul poliției și de cel al unității sanitare.
Serviciile de stare civilă vor întocmi actul de naștere al copilului cu numele de familie și prenumele declarate de mamă urmând ca, după clarificarea stării civile a mamei, să se procedeze la efectuarea unor noi mențiuni privind înregistrarea acesteia pe documentele care-l privesc pe copil.
Hotărârea aprobată astăzi stabilește că înregistrarea nașterii se va putea realiza, ca situație de excepție, și după termenul de 30 de zile, însă doar prin parcurgerea unor proceduri administrative. Prin transferul competenței, de la instanțele judecătorești către primar, în ceea ce privește înregistrarea tardivă a nașterii (peste termenul de 30 de zile), se reduce termenul de soluționare a cererii de înregistrare a nașterii și se elimină taxele percepute. Se asigură astfel condițiile pentru înregistrarea nașterii într-un termen cât mai scurt (de la cca 2 ani la maxim 90 de zile de la data depunerii cererii).
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016