Mesagerii UNICEF fac "banking" la Constanța

621
Mesagerii UNICEF fac

r UNICEF vrea să ne convingă să devenim donatori lunari și nu doar ocazionali. În luna decembrie, în parteneriat cu o bancă de renume, UNICEF desfășoară în Constanța, o campanie stradală adresată potențialilor donatori lunari. Timp de patru săptămâni, în perioada 5 - 30 decembrie, echipe de mesageri UNICEF se vor afla în fața unor sucursale ale băncii respective și vor prezenta clienților băncii programul "Prietenii UNICEF". Prin intermediul programului, orice persoană sau firmă care deține un cont curent la banca respectivă poate contribui cu o donație lunară de minimum cinci lei, la schimbarea vieții copiilor defavorizați din România și din întreaga lume. Transferul se face automat, fără niciun comision.
Proiectul a demarat la București și a adunat, până în prezent, 500 de noi donatori lunar, cu o medie de 9 lei pe lună. Campania are loc în același timp în Cluj-Napoca, Constanța și București. Mesagerii vor explica potențialilor donatori cum, printr-un sprijin mic, dar constant, pot ajuta copiii vulnerabili să crească sănătoși, să fie protejați împotriva violenței și abuzului, să aibă acces la educație pentru a se putea dezvolta la potențialul lor maxim.

"Trebuie să ne obișnuim să nu mai dăm bani pe stradă!"
Mecanismul este foarte simplu, cererea se completează în maximum două minute și nu se percepe niciun comision. Ulterior, donatorii primesc rapoarte despre modul cum au fost cheltuiți banii donați de ei. "Trebuie să ne obișnuim să nu mai dăm bani pe stradă și să primim un raport despre ce s-a întâmplat cu ei. În campania noastră totul se face corect, prin bancă. Noi vrem să educăm publicul, să înțeleagă că nu există o fraudă, iar banii lor se duc tocmai acolo unde este nevoie de ei", a precizat Laura Petculeț, reprezentant UNICEF.

O misiune grea, dar frumoasă
Georgiana Iosif și Nina Lefter sunt doi din cei zece mesageri UNICEF din Constanța. Este o misiune nouă pentru ele și o iau în serios, dar cu zâmbetul pe buze. "În mai puțin de două ore am reușit să convingem trei persoane să devină donatori lunari și o persoană a făcut o donație unică. Nu este mult, dar este un început. M-a uimit să văd oameni simpli, care s-au oprit și ne-au ascultat, după care au făcut donația, și oameni care păreau că au un statut financiar bun, dar nici nu au vrut să ne asculte. Un domn chiar a strigat după noi să terminăm cu cerșeala! Este destul de greu căci nu vindem salam sau antiperspirant, dar măcar să fie amabili și să ne asculte", ne-a spus Nina, plină de entuziasm.

Fără bani cash
Membrii echipelor UNICEF pot fi recunoscuți după uniforma și legitimația cu însemnele UNICEF. Ei nu sunt autorizați să primească donații cash, ci doar să ofere cereri de plată programată clienților băncii respective, care doresc să devină Prieteni UNICEF.
"UNICEF este un brand de încredere și nu aș fi participat la campanie dacă ar fi fost vorba despre vreo altă agenție de caritate. Nu pot să prezint un lucru în care nici eu nu cred, nici măcar de dragul banilor", ne-a explicat Georgiana.

Peste un milion de dolari, donații
În 2010, UNICEF a avut un buget de peste 2,2 milioane de dolari, din care 55% au reprezentat fonduri strânse la nivel local. Începând din 2005, UNICEF derulează activități locale de strângere de fonduri, implicând atât sectorul privat, cât și persoane fizice pentru a contribui la finanțarea programelor sale în România.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 06 Decembrie 2011
Stire din Social : Nivelul radiațiilor la Cernavodă
Pagina a fost generata in 1.6215 secunde