Concurs Pacienții reclamă aglomerația de la cabinetele medicale și mizeria din spitale

323

Articole de la același autor

"Lipsă de operativitate la serviciile medicale", "la radiologie, în spital, dacă te duci cu trimitere, te programează după mult timp și ți se vorbește urât", "aglomerația din spitale, curățenia, calitatea lenjeriei lasă de dorit" - sunt doar câteva dintre nemulțumirile pe care asigurații le-au notat pe chestionarele puse la dispoziție de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS), începând cu luna august.

Potrivit dr. Liviu Mocanu, președintele CJAS, chestionarul a fost realizat pe un eșantion de 90 de persoane. Reprezentanții CJAS au vrut să afle dacă asigurații își cunosc drepturile și obligațiile, dar și dacă au nemulțumiri.

Constănțenii sunt informați
Rezultatele finale ale sondajului au scos la iveală că 93,4% dintre cei chestionați știu că, pentru a beneficia de servicii medicale, trebuie să plătească asigurări sociale de sănătate. 93% au răspuns că se află pe lista unui medic de familie, iar 77% precizează corect intervalul de timp după care își pot schimba medicul. De asemenea, 77,7% dintre cei chestionați au fost mulțumiți de modul în care au fost tratați de medic și asistentul din cabinet, iar 93% știu că beneficiază gratuit de o consultație la medicul de familie și un set de analize pentru depistarea unor eventuale afecțiuni în cadrul Programului național de evaluare a stării de sănătate a populației.
Datele din chestionar au scos la iveală că se observă o creștere semnificativă a informării asiguraților, în comparație cu anul trecut.

Propuneri
Pacienții chestionați au făcut și propuneri pentru o mai bună funcționare a sistemului sanitar: planificări la cabinetele medicilor de familie, pentru a evita aglomerația, transparență în activitatea furnizorilor de servicii medicale. Constănțenii mai propun să se mărească numărul de analize medicale gratuite, iar medicamentele compensate și gratuite să poate fi luate de la orice farmacie care are contract cu CJAS. Asigurații mai sunt nemulțumiți de condițiile de spitalizare, dar și de faptul că trebuie să plătească atunci când ajung la medicul specialist, deși au trimitere de la medicul de familie.

"Lipsă de operativitate la serviciile medicale", "la radiologie, în spital, dacă te duci cu trimitere, te programează după mult timp și ți se vorbește urât", "aglomerația din spitale, curățenia, calitatea lenjeriei lasă de dorit" - sunt doar câteva dintre nemulțumirile pe care asigurații le-au notat pe chestionarele puse la dispoziție de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS), începând cu luna august.

Potrivit dr. Liviu Mocanu, președintele CJAS, chestionarul a fost realizat pe un eșantion de 90 de persoane. Reprezentanții CJAS au vrut să afle dacă asigurații își cunosc drepturile și obligațiile, dar și dacă au nemulțumiri.

Constănțenii sunt informați
Rezultatele finale ale sondajului au scos la iveală că 93,4% dintre cei chestionați știu că, pentru a beneficia de servicii medicale, trebuie să plătească asigurări sociale de sănătate. 93% au răspuns că se află pe lista unui medic de familie, iar 77% precizează corect intervalul de timp după care își pot schimba medicul. De asemenea, 77,7% dintre cei chestionați au fost mulțumiți de modul în care au fost tratați de medic și asistentul din cabinet, iar 93% știu că beneficiază gratuit de o consultație la medicul de familie și un set de analize pentru depistarea unor eventuale afecțiuni în cadrul Programului național de evaluare a stării de sănătate a populației.
Datele din chestionar au scos la iveală că se observă o creștere semnificativă a informării asiguraților, în comparație cu anul trecut.

Propuneri
Pacienții chestionați au făcut și propuneri pentru o mai bună funcționare a sistemului sanitar: planificări la cabinetele medicilor de familie, pentru a evita aglomerația, transparență în activitatea furnizorilor de servicii medicale. Constănțenii mai propun să se mărească numărul de analize medicale gratuite, iar medicamentele compensate și gratuite să poate fi luate de la orice farmacie care are contract cu CJAS. Asigurații mai sunt nemulțumiți de condițiile de spitalizare, dar și de faptul că trebuie să plătească atunci când ajung la medicul specialist, deși au trimitere de la medicul de familie.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8309 secunde