Rompetrol Rafinare, "motorul" creșterii brandului Rompetrol
Articole recomandate
Românii cumpără tot mai mult online. Când este Black Friday, anul acesta
14 Octombrie 2024
Încă două zile libere pentru bugetari. Anul 2025 începe cu o minivacanță
14 Octombrie 2024
Premii foarte mari, săptămâna aceasta, la Loto. Ce sume puteţi câştiga
14 Octombrie 2024
Atenție! Se oprește apa în zona Inel II, timp de 12 ore
14 Octombrie 2024
Recent, un studiu realizat de Brand Finance (firmă independentă globală de evaluare de brand) a plasat Rompetrol în top 10 companii din România, în ceea ce privește valoarea brandului. Este o premieră pentru compania deținută de KazMunayGas, care, pe fondul unei creșteri de 44% în ultimul an, a reușit să intre în rândul celor mai performante nume din economia românească.
Conform raportului, Rompetrol are o valoare estimată de 111 milioane de euro și a reușit o creștere de la 77 de milioane de euro, cât a înregistrat anul trecut. Un catalizator important al creșterii în valoare a brandului este reprezentat de rezultatele operaționale de excepție consemnate în ultimul an la nivelul rafinăriilor Petromidia și Vega, cele două active extrem de importante aflate sub umbrela Rompetrol Rafinare. Recordurile istorice înregistrate de cele două rafinării se traduc în cel mai bun an al Rompetrol Rafinare, cu performanțe peste așteptări.
La nivelul rafinăriei Petromidia, vorbim de 11 recorduri istorice atinse în 2018, la capitole precum materiile prime procesate (5,92 milioane de tone), produse petroliere obținute (5,78 milioane tone), producția de benzine (1,36 milioane tone) sau motorine (2,75 milioane tone).
Totodată, Vega, rafinăria aflată în exploatare încă din 1905, a reușit să depășească un număr de 8 recorduri istorice, la materie primă procesată, produse obținute (bitum, solvent, hexan) sau gradul de utilizare a capacității de rafinare.
Fără dar și poate, calitatea produselor obținute la nivelul celor două rafinării a contribuit la creșterea brandului Rompetrol. După investițiile majore, la rafinăria Petromidia se produc carburanți care tind spre normele Euro6, producția de carburant Jet a crescut semnificativ, fapt ce arată că Rompetrol Rafinare este un rafinor care se îndreaptă și către alte nișe. Totodată, Petromidia deține unica divizie de petrochimie din România, care furnizează materie primă pentru jumătate din masele plastice produse în țară.
De asemenea, rafinăria Vega este unicul producător de bitum și hexan din România, cu producții record în 2018. Dezvoltarea acestor produse aduce o valoarea adăugată pe piața de consum din țară. Unicitatea celor două rafinării este un punct forte pe care se clădește strategia Grupului (Petromidia este cea mai mare rafinărie din țară, una dintre cele mai importante din Sud-Estul Europei, iar Vega este cea mai longevivă unitate de profil din România).
Ascensiunea companiei a început după privatizare
Deși nu a fost în prim-plan încă de la început, Rompetrol este un brand cu o istorie de peste 40 de ani. Compania a fost înființață în 1974, pentru a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare, un sector cu o istorie și experiență de peste 160 de ani. Compania oferea servicii din zona extracției țițeiului în țări precum Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită.
După căderea comunismului, compania a trecut prim multe momente dificile, dar după privatizarea din 2001, a început ascensiunea, prin mai multe mișcări inspirate: cumpărarea rafinăriei Petromidia – afectată de condițiile economiei de tranziție. După privatizare a început construcția unei rețele de benzinării, în România întâi, apoi în zona Mării Negre și a ajuns până în vestul Europei: după ce a fost cumpărată rețeaua locală Dyneff, sigla Rompetrol a apărut pe benzinăriile din sudul Franței și nordul Spaniei.
Ulterior, business-ul Rompetrol a fost vândut companiei petroliere naționale din Kazakstan, KazMunaiGas, care a păstrat brandul Rompetrol și care, mai mult, l-a adus într-o nouă etapă de performanță.
Rezultatele de excepție din ultimii ani, încunuate de recordurile din 2018, pot fi puse pe seama investițiilor majore realizate din 2007 (anul preluării de către KazMunayGas) până în prezent: peste 1,6 miliarde de dolari. Sumele considerabile sunt garantul succesului. Într-o perioadă în care foarte multe rafinării din Europa au fost închise, investitorul kazah a reușit să revitalizeze două platforme industriale extrem de importante pentru economia românească.
Rompetrol Rafinare, aport important la bugetul de stat
Investițiile KMGI nu se vor opri nici în viitorul apropiat. Prin crearea Fondului de Investiții în Energie Kazah-Român, Grupul va aloca un total de aproximativ un miliard de dolari. Cel mai important proiect aflat pe masă este construirea unei instalații de cogenerare, care va da independență energetică platformei Petromidia, dar va ajuta și comunitățile din jur, pentru că va furniza agent termic avantajos localităților învecinate celei mai mari rafinării din România.
De notat este și aportul Rompetrol Rafinare la bugetul de stat al României. Doar în 2018, compania a plătit taxe și impozite către stat care însumează peste 1,5 miliarde de dolari. La nivelul întregii țări, activitatea Grupului KMG International generează contracte cu peste 3.500 de parteneri externi, în fiecare lună. Așadar, Rompetrol este unul dintre principalii susținători ai dezvoltării economice "pe orizontală" și contribuie la creșterea nivelului de trai în Dobrogea, Prahova, București, Sălaj, dar și în restul țării, pentru că vorbim de o rețea de peste 926 de puncte de distribuție a carburantului, plus cele șase depozite răspândite în toate zonele de interes din România.
Un alt element care a ajutat la intrarea în top 10 este aplecarea constantă spre îmbunătățirea activităților de retail de la nivelul grupului. Spre exemplu, în 2013 a început un amplu proces de rebranding al stațiilor Rompetrol din toată țara. Astăzi, Rompetrol se poate mândri cu unele dintre cele mai moderne și primitoare stații de carburanți din România, care atrag an de an tot mai mulți clienți și îi fidelizează prin calitatea produselor și a combustibililor. Iar acest model a fost preluat în alte țări unde prezența companiei este importantă: Bulgaria, Moldova, Georgia sau chiar în Vestul Europei, în țări precum Franța sau Spania.
De altfel, prezența pe piețele regionale reprezintă un aspect determinant în creșterea notorietății brandului Rompetrol. Vorbim despre un nume românesc cu un impact important și în afara granițelor, fapt ce dă o greutate aparte și plasează Rompetrol într-o galerie selectă a brandurilor care reprezintă România cu succes și peste hotare.
Deloc de neglijat au fost și campaniile de responsabilitate socială, strategiile de marketing, de comunicare și, nu în ultimul rând, respectarea și onorarea angajamentelor asumate la nivel social și economic.
Rompetrol ocupă, după analizele specialiștilor de la Brand Finance, locul 9 în top 10 pe România. Iată clasamentul complet: 1. Dacia, 2. Emag, 3. Dedeman, 4. Petrom, 5. Banca Transilvania, 6. Digi RCS-RDS, 7. BRD, 8. Bitdefender, 9. Rompetrol, 10. ENEL.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 18 Iunie 2019
Vineri, 12 Aprilie 2019
Sâmbătă, 22 Iunie 2019
Sâmbătă, 25 Mai 2019
Marţi, 07 Mai 2019
Joi, 18 Aprilie 2019
Marţi, 09 Aprilie 2019
Joi, 25 Aprilie 2019
Vineri, 19 Aprilie 2019
Miercuri, 10 Aprilie 2019