Șapte moduri delicioase în care poți folosi fructe congelate pentru un plus de fibre și aromă în farfurie

95
Șapte moduri delicioase în care poți folosi fructe congelate pentru un plus de fibre și aromă în farfurie - pexelspixabay314780-1661838942.jpg
Fructele congelate sunt, la fel ca fructele proaspete, pline de vitamine și nutrienți, inclusiv fibre și polifenoli antiinflamatori. Totuși, trebuie și să știi ce să faci cu fructele congelate pentru a beneficia de avantajele lor.

Cumperi sau să îți faci singur fructele congelate?

Fructele congelate ambalate sunt, de obicei, culese la vârful maturității și apoi congelate instantaneu, ceea ce le ajută să își mențină aroma și densitatea nutritivă.

Totuși, dacă poți, îți recomandăm să cumperi fructe proaspete de la piață și apoi să le bagi în congelator. În acest fel, poți susține fermierii locali și poți reduce ambalajele și plasticul.

Dacă plănuiești să cumperi fructe proaspete și să le congelezi singur, există câteva linii directoare generale:

·         Cumpără fructe coapte pentru o aromă maximă.

·         Spală și usucă fructele de pădure, apoi pune-le într-un recipient ermetic și congelează-le.

·         Depozitează fructele aproape de partea din față a congelatorului pentru a preveni arsurile de congelare, care vor avea un impact asupra aromei și texturii fructelor.

·         Decojește și taie fructele precum bananele, piersicile și mango înainte de a le congela.

·         Poți congela citricele, cum ar fi portocalele, lămâile și lime-ul în felii, pentru lucruri precum garnituri și infuzii sau sub formă de suc pentru a le folosi în smoothie-uri și rețete.

·         Avocado poate fi congelat cu tot cu sâmburi și semințe întregi.

Iată ce să faci cu fructe congelate, potrivit experților în nutriție.

1. Fă compot de fructe

Dacă ai nevoie de o garnitură dulce pentru lucruri precum iaurtul și clătitele, folosește fructe de pădure amestecate congelate pentru a face compot de fructe. Fructele de pădure sunt îndrăgite pentru proprietățile lor cardio-protectoare, deoarece sunt o sursă bună de fibre, precum și de antociani.

Trebuie doar să adaugi fructele de pădure congelate și un strop de suc de portocale (pentru un plus de dulceață) într-o tigaie de sos și să gătești la foc mediu (amestecând din când în când) până când ajunge la fierbere.

2. Consumă-le ca gustare

S-ar putea să nu te gândești să iei o gustare din fructe congelate așa cum ai face-o cu un măr sau o clementină, dar poți cu siguranță. Lucrul cel mai tare este că poți avea acces la fructe care nu sunt în sezon tot timpul anului.

3. Adaugă aromă în apă

Dacă apa simplă te face să nu o bei, fructele congelate o pot ajuta să fie mai atrăgătoare (și, de asemenea, să te facă să te simți ca și cum ai fi la un spa). Adăugarea de fructe congelate infuzează apa și duce aroma la un alt nivel. Posibilitățile de aromă sunt infinite - gândește-te la lămâi, căpșuni, castraveți, kiwi sau mango.

Poți pune fructe congelate în apă pentru a o menține rece - nu este nevoie de cuburi de gheață.

4. Fă înghețată

Da, poți face în totalitate înghețată sănătoasă cu fructe congelate. Folosește banane sau avocado, care fac un desert excelent, deoarece conține doar zahărul natural din fructe și va satisface totuși pofta de dulce. Textura este atât de asemănătoare cu cea a înghețatei reale că s-ar putea să nici nu observi diferența.

5. Fă dressing pentru salată

Data viitoare când pregătești un dressing de salată de casă, ia în considerare adăugarea de lămâi sau zmeură congelate. Amestecarea doar a unei cantități mici de fructe congelate în dressing-urile de salată adaugă prospețime, un pic de dulceață, o tonă de aromă, precum și o anumită vâscozitate.

6. Fă clătite cu fructe de pădure

Adaugă fructe de pădure congelate în aluatul de clătite împreună cu niște nuci zdrobite. Textura va fi fantastică cu contrastul dintre nuca crocantă și fructele de pădure calde și fierte.

7. Fă fudge de congelator

Îți este poftă de un desert sănătos? Îți recomandăm să faci niște fudge de congelator cu căpșuni și nucă de cocos. Începe prin a arunca 2 căni de căpșuni congelate, 1/2 ceașcă de unt de migdale, 1/3 ceașcă de ulei de nucă de cocos topit și 2 linguri de sirop de arțar într-un blender sau robot de bucătărie până când este omogen. Întinde amestecul într-o tavă mai adâncă și presărați niște nucă de cocos mărunțită deasupra. Pune-o la congelator peste noapte și voila!

Dacă ți-au plăcut aceste idei, încearcă să fii inventiv  și cu legume congelate.

Pagina a fost generata in 0.2434 secunde