Se introduce transportul electric în Peninsulă? „Avem nevoie de o planificare strategică!”

2098
Autorităţile locale din Constanţa au demarat pregătirile pentru a aduce, în sfârşit, în oraş autobuze electrice. Deocamdată, începe instalarea staţiilor de încărcare la capetele de linii ale traseelor CT BUS şi racordarea lor la reţeaua electrică. Apoi, va sosi pentru teste primul autobuz electric. Celelalte sunt aşteptate în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, consilierul local Cristiana Popescu propune un traseu de autobuze electrice în zona peninsulară.

20 de autobuze electrice vor intra, în anul următor, în flota de transport în comun a municipiului Constanţa. Pentru acestea, sunt prevăzute, 20 de staţii de reîncărcare lentă şi cinci staţii de încărcăre rapidă. Primele vor fi montate la cap linie CT Bus pe strada Cişmelei, la cap de linie de la Gară şi în garajul CT Bus de pe strada Industrială. Consilierii locali urmează să voteze, marţi, 31 august, proiectele de hotărâre care prevăd aprobarea studiilor de fezabilitate şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru aceste investiţii.

Potrivit lui Cătălin Aristide Dumitrache, directorul general al companiei de transport public a municipiului Constanţa, CT Bus, primul autobuz electric este aşteptat în decembrie 2021, pentru teste. Apoi, următoarele, în martie 2022. Încă nu s-a stabilit concret, însă autobuzele de 12 metri ar trebui să intre pe liniile 100, 43M şi 100C, iar cele de 10 metri pe liniile 42, 4b şi 3.

Propunere în dezbatere

Pe de altă parte, consilierul local Cristiana Popescu propune un traseu de autobuze electrice în zona peninsulară. Discuţia vine în contextul în care tot în şedinţa de marţi, 31 august, Consiliul Local supune aprobării noul regulament de acces auto în Peninsulă, odată cu care vor fi introduse numeroase restricţii pentru autovehicule. „Îi invit pe primar, pe administratorul public, partenerii de coaliţie, locuitorii Peninsulei şi pe constănţeni să discutăm despre posibilitatea introducerii transportului public electric în zona peninsulară. Adoptarea în forţă a unui regulament ce restricţionează accesul auto în cea mai importantă zonă turistică din oraş, fără o planificare strategică în spate, nu reprezintă o soluţie viabilă. Avem nevoie de soluţii alternative de transport, dacă accesul cu maşina personală nu va mai fi liber pentru locuitori, constănţeni sau turişti”, susţine consilierul local.

Conform propunerii, pe acest viitor traseu, transportul ar urma să se realizeze cu autobuze electrice de mici dimensiuni (8 metri), urmând a se studia în amănunt posibilitatea de conectare în afara Peninsulei cu hub-urile existente, de către specialişti în mobilitate urbană. Autobuzele vor circula pe strada Traian, de la Lupoaică, până în Piaţa Ovidiu, unde vor face dreapta imediat, pe strada Vasile Canarache, până la Poarta 2 şi la sensul giratoriu de la Parcul Arheologic. De asemenea, ar putea fi introdus un alt traseu, sezonier, de la cap de linie CT BUS Poarta 1, pe bulevardul Regina Elisabeta, Portul Tomis, până la Plaja Modern. Extrasezon, autobuzele vor putea întoarce în Portul Tomis.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3727 secunde