GPS, camere de luat vederi și aer condiționat în noile autobuze RATC

"Suntem în secolul XXI, doar n-o să ne luăm căruțe!"

2133
4

Articole de la același autor

Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) are, la acest  moment, în trafic, 140 de mașini.  Per total, însă, aici există 184 de autobuze, dar s-a considerat că este suficient să se funcționeze cu maxim 140 pe zi. Desigur, din cele 184, șase sunt stricate și se află în reparații acum, dar acest lucru nu afectează activitatea regiei. 


Potrivit directorului instituției, Ovidiu Tănase, din totalul autobuzelor exis-tente, 104 sunt construite prin anii 2001-2002, iar din această cauză, necesită piese de schimb, pentru că se defectează periodic. Aceste lucruri generează costuri. 


Pentru a veni în sprijinul călătorilor, dar mai ales pentru a le asigura un grad de confort cât mai ridicat, RATC inten-ționează să cumpere, anul acesta, mai multe autobuze de ultimă generație. 


"Suntem în secolul XXI, doar n-o să ne luăm căruțe, trebuie să le asigurăm oamenilor condiții. Noile autobuze pe care vrem să le achiziționăm vor avea, în primul rând, stații GPS. Deocamdată, am comunicat Primăriei Constanța necesarul și ce dotări să aibă aceste autobuze. Suma disponibilă este în valoare de 100 milioane de lei, iar un autobuz pe piață costă, la ora actuală, între 80.000 și 130.000 de euro, în funcție de dotări", a declarat directorul RATC. 


Butoane de oprire pentru persoanele cu handicap 
Ovidiu Tănase a mai spus că vrea să le asigure constănțenilor cele mai bune condiții, așa că mașinile vor fi dotate cu aer condiționat, opțiune inexistentă în parcul actual. 


"În plus, ne dorim ca noile autobuze să aibă sisteme de monitorizare prin GPS, camere de luat vederi pentru siguranța cetățenilor, televizor și instalație audio prin care șoferul să anunțe stația următoare. Persoanele cu dizabilități vor fi favorizate: acestea vor avea un buton pe care scrie STOP, pentru a anunța conducătorul auto că vor să coboare la următoare stație și acesta să știe că trebuie să aștepte până când se vor putea da jos", a explicat Tănase. 


Directorul RATC și-ar mai dori benzi separate pentru transportul public, dar fără a-i afecta pe ceilalți participanți la trafic, exact ca în țările civilizate. 


Până atunci, însă, procedura de achiziționare a acestor noi autobuze se va face în colaborare cu BERD, urmând ca Primăria Constanța să lanseze, în perioada imediat următoare, licitația, care durează și ea destul de mult, apoi urmează faza de evaluare a ofertelor și posibilele contestații. Abia după aceea vor putea fi configurate mașinile exact așa cum își doresc cei de la RATC. 


"Spre exemplu, dacă vrem, pro-ducătorii ni le vor vopsi pe toate în albastru sau altă culoare, iar toate acestea durează. În cel mai bun caz, vom putea pune în funcțiune aceste noi autobuze abia la sfârșitul anului în curs", a mai spus el. 


Trebuie precizat că un autobuz are ca termen de viață doar 12 ani. 


Comentează știrea

Constănțean
10 februarie 2017
De ce stau?

44 de autobuze pot foarte bine funcționa permanent pe traseele Constanta -Mamaia si Constanța-Năvodari.

Naekst
10 februarie 2017
Autobuze noi ptr ratc

Pai este nevoie de autobuze noi, asa aratam respect pentru calatori. Cum care calatori? Tiganii si boschetarii care nu platesc bilet niciodata si se urca in autobuze jegosi, pentru cei care in loc sa-si composteze bilete dau un leu soferului, celor ce urca murdari si tirasc dupa ei papornite jegoase si mari ori trolere de piata, asistatilor social care primesc abonamente gratuite de la primarie, etc, etc.

Cineva
10 februarie 2017
Cineva vrea sa falimenteze Ratc

Eu una m-am saturat sa stau langa imputiciunile alea de tigani care nu olatesc bilet si care stau si pe scaun..Mai sunt restul care dau 1 leu la sofer,asa castiga si nenea soferu 30-50ron pe zi,dar regia da faliment,mai fura nenea soferu' putina motorina,ca sa mearga si el gratis cu masina personala si stau si ma intreb de unde are regia profit..De ce nu faceti ca in alte tari?soferul sa dea bilet,sa aiba masina ptr asa ceva,un fel de casa de marcat,camera pe el,toata lumea sa intre prin fata,ca sa cumpere bilet de la sofer si sa arate abonamentul si de coborat s acoboare pe unde vor.Daca desfiintati controlorii,amortizati costurile montand langa sofer acele case de marcat care dau bilete cetatenilor si atunci nu mai e nevoie de controlor,ca toata lumea plateste,la ce sa mai controlezi?In cate tari civilizate am fost,exista acest sistem,de ani de zile.Cineva are intentia sa falimenteze RATC cu buna stiinta.De ce tiganii nu urca fara sa plateasca in microbuze?ptr ca stiu ca soferul microbuzului le cere bani.Asa si cu RATC,daca la intrare soferul taxeza,nu ar mai circula nimeni gratis.Si inca ceva,soferii prinsi ca isi trag banii,dati afara,ca romanul se pricepe sa fure de la stat..Alo,Fagadau,auzi?

Cetatean
10 februarie 2017
European

Alo "Cineva"... nu se vrea lucrul asta! Crezi ca cei care ne conduc nu stiu cum trebuie facuta o treaba buna? Ei nu se plimba prin toata lumea? Crezi ca isi fac vacantele in Romania? Stiu ce ar putea sa faca, dar NU se vrea!!! Din hotie si prostia oamenilor continua sa prospere. Omu de rand la fel, obisnuit cu mizeria si mojicia, nu respecta regulile, nimeni nu ia atitudine cand cineva le incalca, sau cand cineva are nevoie de sprijin, de sustinere. A disparut simtul civic si unitatea sociala!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7069 secunde