"Tu cum te simți azi?" - campanie pentru semnalarea abuzurilor asupra minorilor

221

Articole de la același autor

Zilnic, mii de copii români sunt victime ale abuzurilor de tot felul. Fie că sunt pedepsiți fizic, fie că li se vorbește urât sau pur și simplu sunt neglijați, micuții ajung să trăiască adevărate traume care îi vor marca pe viață. Pentru a le veni în ajutor, Asociația Telefonul Copilului și o companie de telecomunicații din țara noastră au lansat aplicația HappyGraff, prin care copiii și adolescenții primesc servicii de consiliere direct de pe telefonul mobil.

Intitulată "Tu cum te simți azi?", campania are ca scop și semnalizarea cazurilor de abuz asupra minorilor, inclusiv cazurile de hărțire online și hărțuire fizică. Platforma dedicată campaniei, www.116111.ro, este o platformă educațională care reunește informații utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor, dar și modalități de a solicita consiliere specializată pentru astfel de cazuri.

În cadrul campaniei, HappyGraff funcționează ca un jurnal în care adolescenții își pot înregistra stările emoționale ori de câte ori simt nevoia și în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situații cu stări emoționale dificile. Aplicația mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din website-ul campaniei.

Numai în anul 2017, au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii și tineri, cu ajutorul specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. Principalele probleme semnalate în cadrul sesiunilor de consiliere au fost forme de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, în peste jumătate din cazuri, precum și nevoia de consiliere psihologică privind lipsa de încredere în sine, în primul rând probleme legate de aspectul fizic.

"În era comunicațiilor online, este firesc să ne adresăm copiilor și tinerilor utilizând același mediu. Vrem să ne asigurăm că beneficiază de acces facil la serviciile noastre, iar faptul că solicitările de consiliere online la Telefonul Copilului au adus numai anul trecut un număr de peste 800 de sesiuni de consiliere dovedește că am anticipat corect nevoile lor. Sprijinul acordat copiilor și tinerilor prin intermediul instrumentelor și canalelor cu care ei se simt confortabil, totodată acordarea unor servicii eficiente menite să prevină sau să rezolve situații dificile pentru ei, uneori chiar situații limită, reprezintă principalul obiectiv al platformei online www.116111.ro și al aplicatiei HappyGraff", a declarat Cătălina Surcel, director executiv la Asociația Telefonul Copilului.

Hărțuirea online,

o formă modernă de abuz

Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese că forma de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116.111.

În cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului, abuzul de tip bullying a înregistrat anumite particularități, astfel că 12,38% dintre abuzurile de tip bullying au avut loc în online sau în spațiul public, iar 87,62% în școală sau grădiniță. Agresorii în abuzul de tip bullying au fost: alt copil (94,41%), cadru didactic (3,40%) și alt adult (2,19%). În 90,82% dintre cazuri (65,94% fete și 34,06% băieți) au fost copii cei care au sesizat situații de abuz de tip bullying și în 9,18% din situații au fost părinți sau alți adulți.

Formele în care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle, sarcasm în procentaj de 50,30%, loviri, îmbrânciri în procentaj de 35,73% și intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social în procentaj de 13,97%.

Monitorizarea stărilor emoționale îi ajută pe tineri să se cunoască mai bine și să identifice mai ușor trăirile și situațiile care le provoacă disconfort, în mod specific cele provenite în urma unor situații de abuz, de hărțuire online și offline. În acest fel, pot apela încă din fazele incipiente ale abuzului sau hărțuirii la suport și la resurse specializate pentru depășirea acestor situații dificile, prin intermediul funcțiilor de chat, email sau apel telefonic către specialiștii Telefonul Copilului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.8186 secunde