Un nou val de debranşări de la RADET. „Nu mai facem faţă cheltuielilor”

2155
Un nou val de debranşări de la RADET. „Nu mai facem faţă cheltuielilor” - fonddebransari2-1620411357.jpg
În ultimii ani, tot mai mulţi constănţeni au luat decizia de a se debranşa de la Regia Autonomă de Distribuire a Energiei Termice Constanţa. Ei au considerat că, în acest fel, vor plăti mai puţin pentru a-şi încălzi locuinţele, dacă vor renunţa la RADET şi vor opta pentru alte surse de încălzire.



Din situaţiile RADET reiese că, anul trecut, în jur de 2.000 de constănţeni au formulat solicitări de debranşare şi sunt şanse ca şi în 2021 să se întâmple la fel. Aneta D. este o constănţeancă hotărâtă, care ne-a mărturisit că, după facturile ridicate la întreţinere din această iarnă, nu mai vrea să fie branşată la ei.

„Pe luna februarie am plătit peste 600 de lei la întreţinere, iar pe martie «nota de plată» a fost doar cu 25 de lei mai mică. Noi suntem pensionari şi banii nu sunt prea mulţi. Dacă plătesc întreţinerea, căldura, medicamentele, nu mai rămânem cu mare lucru. Aşa că ne vom debranşa şi vom trece pe gaze. Vecinii noştri au făcut acest lucru şi acum plătesc aproximativ 130 de lei pe lună, nu ca noi”, a subliniat femeia.

Şi Ilie M. este hotărât. „Nu mai facem faţă cheltuielilor, dacă suntem nevoiţi să dăm mereu peste 400-500 de lei numai la întreţinere. În concluzie, ne vom debranşa şi vom opta pentru alte soluţii de încălzire”, a precizat bătrânelul, în vârstă de 77 de ani.

Bineînţeles, în această situaţie se află mulţi alţii, care vor analiza atent ce au de făcut în perioada imediat următoare. Având în vedere că în conformitate cu prevederile legale deconectarea/debranşarea unui consumator de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică se face numai în afara sezonului de furnizare a încălzirii, RADET Constanţa aduce, deja, la cunoştinţa celor interesaţi că perioada în care pot să solicite deconectarea/debranşarea de la sistemul centralizat este cuprinsă între 17 mai şi 10 septembrie.

Reprezentanţii regiei au precizat că formularul tipizat va putea fi descărcat de pe site-ul http://www.radet-constanta.ro, începând cu data de 17 mai. Mai departe, solicitările de eliberare a avizului de deconectare/debranşare vor fi analizate şi vor primi răspuns până la data la care se va începe furnizarea căldurii pentru sezonul rece 2021 - 2022.

Populaţia este anunţată, pe această cale, că, în afara perioadei comunicate, nu se primesc solicitări de deconectare/debranşare. În schimb, solicitările de reconectare la sistemul de termoficare şi de execuţie a branşamentelor pentru imobile noi se primesc pe parcursul întregului an.

Oamenii trebuie să ştie că, în cazul unei avizări favorabile, solicitantul achită taxa de deconectare sau de debranşare, stinge datoriile faţă de RADET şi apoi primeşte un proces-verbal de constatare a debranşării.

Pentru a se putea debranşa, proprietarii de apartamente au obligaţia de a se prezenta la sediul RADET, cu un dosar care să conţină o cerere, acordul scris al vecinilor de apartament şi cel al asociaţiei de proprietari, dar şi dovada că nu au restanţe la plata serviciilor de termoficare. În cazul în care există debite către RADET, li se va respinge cererea de deconectare, fără să se mai verifice restul documentelor depuse. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4493 secunde