Compania Facebook, DATĂ ÎN JUDECATĂ pentru monitorizarea mesajelor private

375
Compania Facebook, DATĂ ÎN JUDECATĂ pentru monitorizarea mesajelor private - facebook-1388770087.jpg

Articole recomandate

Reclamanții susțin că, în momentul în care un utilizator distribuie un link către un alt site printr-un mesaj privat, Facebook scanează profilul online al userului. Astfel, susțin reclamanții, Facebook monitorizează în mod sistematic mesajele utilizatorilor și profită de aceste informații împărtășindu-le cu agregatorii de date, cu agenții de publicitate și de marketing, informează Mediafax.

Reprezentanții companiei Facebook au declarat însă că acuzațiile sunt "fără valoare". "Ne vom apăra viguros", au adăugat reprezentanții celui mai mare site de socializare din lume.

Reclamanții cer fie plata unei sume zilnice de 100 de dolari pentru fiecare zi de presupuse încălcări ale măsurilor privind protecția datelor private, fie câte 10.000 de dolari pentru fiecare utilizator ale cărui mesaje au fost monitorizate ilegal. Procesul, intentat la începutul acestei săptămâni, citează informații obținute prin cercetări independente, care arată că Facebook analizează conținutul mesajelor private ale utilizatorilor "pentru scopuri care nu au legătură cu facilitarea transmiterii mesajului".

Aceasta nu este prima dată când rețeaua de socializare este acuzată că încalcă politicile de confidențialitate. În septembrie anul trecut, Facebook s-a confruntat cu critici privind o propunere care viza schimbarea politicii de confidențialitate, ce ar fi permis crearea unor anunțuri publicitare folosind numele și fotografiile de profil ale utilizatorilor rețelei.

Compania a susținut atunci că această propunere a vrut să clarifice mai degrabă limbajul politicii sale de confidențialitate, decât să facă schimbări semnificative legate de aceasta.

În august, anul trecut, un judecător american a aprobat un acord potrivit căruia Facebook trebuia să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat mențiunea "Îmi place", nume și profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare. Suma urma să fie repartizată unor grupuri care luptă pentru protejarea vieții private pe internet, avocați și utilizatorii Facebook care au depus o plângere colectivă.

Acordul prevedea și ca Facebook să-și modifice regulamentul de funcționare și să ofere mai mult control utilizatorilor în ceea ce privește exploatarea potențială a datelor personale în ceea ce privește publicitatea. Plângerea fusese depusă la începutul anului 2011, după ce Facebook a lansat programul de publicitate "Sponsored Stories".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 04 Ianuarie 2014
Stire din Tehnologie : Cele mai piratate seriale în 2013
Pagina a fost generata in 0.5105 secunde