Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, astăzi, 29
martie, a avut loc comunicarea rezultatelor obținute de elevii de clasa a
VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării
Naționale (an școlar 2022 - 2023).
Datele
centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de
inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de
introducere a notelor în aplicație - 99,9%) pe probe și tranșe de note:
I. Limba și
literatura română - note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53%
în 2022)
·
Distribuția
notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
o
1 -
4,99: 24,7%
o
5 -
5,99: 14%
o
6 -
6,99: 15,2%
o
7 -
7,99: 17,2%
o
8 -
8,99: 17,3%
o
9 -
9,99: 11,4%
o
251
de elevi (0,2%) au obținut nota 10.
II.
Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)
·
Distribuția
notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
o
1
- 4,99: 40,8%
o
5 -
5,99: 18,5%
o
6 -
6,99: 13,8%
o
7 -
7,99: 10,4%
o
8 -
8,99: 9,2%
o
9 -
9,99: 6,5%
o
1.385
de elevi (0,8%) au obținut nota 10.
III. Limba și
literatura maternă - note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45%
în 2022)
·
Distribuția
notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:
o
1
- 4.99: 18,3%
o
5 -
5,99: 12,7%
o
6 -
6,99: 18%
o
7 -
7,99: 20,9%
o
8 -
8,99: 20,6%
o
9 -
9,99: 9,3%
o
17
elevi (0,2%) au obținut nota 10.
Notele obținute nu
se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste
note pot fi trecute în catalog.
De asemenea, în
mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități
de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei,
ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea
adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind
îmbunătățirea performanțelor școlare.