Provocările de la clasă și experiențe de învățare, împărtășite de profesorii constănțeni

de Simona ANGHEL Marţi, 14 Noiembrie 2023 7401
Până la finele acestei luni, la Casa Corpului Didactic din Constanța au loc atelierele marca „Proiectul CRED”, adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar constănțean. Un eveniment cu caracter interactiv, prilej cu care fiecare cadru didactic are ocazia să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie.

Recent, a avut loc cel de-al doilea atelier „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, adresat cadrelor didactice constănțene din învățământul gimnazial, ariile curriculare Matematică și științe, Tehnologii, la care au participat profesori, metodiști, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Constanța.
În deschiderea workshopului, prof. Andreea-Mihaela Artagea, directorul CCD Constanța, expert local coordonare formare, a prezentat documentele relevante pentru politica educaţională şi pentru construcţia curriculară, cât și resursele educaționale deschise elaborate în cadrul proiectului CRED.
Dimensiunile principale de intervenție, precum și rezultatele atinse au fost prezentate de reprezentantul Ministerului Educației, Liviu Dan, expert Proiect CRED.
Participanții au avut ocazia de a exersa lucrul colaborativ și de a face schimburi utile de experiențe de învățare în cele două subateliere moderate de prof. Alina-Diana Codreanu și prof. Mariana Gherghina, formatori în cadrul Proiectului CRED și facilitatori cu experiență și expertiză în domeniul educațional.

De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc.
Atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România, în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte trei, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial.
Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate etc.
„Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc și vizează învățământul primar și cel gimnazial, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, având 12 parteneri (instituții publice): Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei inspectorate școlare.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei