În
luna aprilie 2022, Școala Gimnazială nr. 23 „Constantin Brâncoveanu” Constanța
a inițiat un parteneriat cu Școala primară Emir-KOOP Ilkokulu din Bursa, Republica
Turcia, având ca temă cultura și tradițiile specifice celor două țări
partenere.
Săptămâna
trecută a avut loc vizita delegației turce formate din cinci cadre didactice,
inclusiv director prof. Zeliha Yuce și director adjunct prof. Hulya Arkun
Kizik, precum și un elev. Din partea școlii constănțene proiectul a fost
coordonat de prof. Beatris-Geanina Roșcan (director) și prof. Aliș Seliman (director
adjunct).
Agenda
de activități a prevăzut întâlniri de promovare a culturii, dar mai ales
ilustrarea multiculturalității, a diversității tradițiilor și obiceiurilor de
pe teritoriul Dobrogei, prin vizitele și excursiile realizate la Muzeul de Artă
Populară Constanța, dar și deplasări în excursii de o zi la Cetatea Histria, ori
la Casa Ceaușescu, Palatul Parlamentului, prilej cu care au prezentate momente
din istoria poporului român.
„Întâlnirile pe care le-am avut la
Instituția Prefectului Județului Constanța, unde am fost întâmpinați de domnul
Subprefect Șenol Ali, la Consulatul General al Republicii Turcia la Constanța, unde
ne-a primit E. S. domnul Consul General Emre Yurdakul, dar și la Inspectoratul Școlar
Județean Constanța, unde ne-au fost gazde prof. Stan Daniela - inspector școlar
general adjunct, prof. Icbal Anefi - inspector școlar pentru minoritatea turcă,
dar și prof. Ionuț Pandele - inspector de religie, au promovat sistemul de învățământ
românesc, au adus în scenă aspecte ale sistemului de învățământ din Republica
Turcia, puncte comune ale sistemului de învățământ, modul în care cadre
didactice se formează, evoluează și se dezvoltă în cariera didactică din
perspectiva celor două țări”, a transmis prof. Aliș Seliman, director
adjunct.
Și
pentru că vizita s-a desfășurat chiar de sărbătoarea Unirii, elevii Școlii
Gimnaziale nr. 23 „Constantin Brâncoveanu” au prezentat diverse activități
artistice, totul încheindu-se cu hora unirii.
„Vizita
de lucru pe care am desfășurat-o la nivelul școlii noastre a promovat
multiculturalitatea grupelor de elevi, colaborarea acestora, organizarea și
funcționarea formațiunilor de studiu, interacțiunea cu elevii oferind
posibilitatea pătrunderii în viața școlarilor din sistemul învățământului
românesc”, a
declarat prof. Beatris-Geanina Roșcan, director.