La capitolul "transportul maritim și pe căile navigabile interioare", programul Guvernului Ponta trei cuprinde următoarele obiective generale:
- îmbunătățirea și menținerea calității infrastructurii din punct de vedere al siguranței traficului, securității navelor și a facilităților portuare, precum și al prevenirii poluării mediului;
- promovarea transportului maritim și a transportului pe căile navigabile interioare;
- dezvoltarea conexiunilor portuare cu hinterlandul.
Ele vor fi atinse prin următoarele măsuri:
- realizarea master planului portului Constanța, care constituie o planificare strategică a portului pe termen mediu și lung (până în anul 2040), în condițiile asigurării unei continuități a dezvoltării portuare, având în vedere caracterul său de port strategic de interes național, cu exploatarea eficientă a resurselor și infrastructurii existente, orientate spre necesitățile reale ale pieței;
- dezvoltarea unor terminale specializate pe molul III și molul IV sud;
- dezvoltarea zonei insulei din portul Constanța;
- îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno - bulgar al Dunării;
- îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre pe sectorul Călărași - Brăila;
- modernizare ecluzelor, echipamentelor și instalațiilor Canalului Dunăre - Marea Neagră și Canalului Poarta Albă Midia - Năvodari;
- realizarea strategiei de dezvoltare a porturilor dunărene din România;
- realizarea terminalului intermodal din portul Galați și a conexiunilor interioare;
- dezvoltare platformei multimodale a portui Giurgiu și a conexiunilor cu hinterlandul.
La capitolul "mari proiecte de infrastructură", la secțiunea "Domeniul transportului maritim și pe căile navigabile interioare", sunt enumerate:
- extinderea digului de larg din portul Constanța (lucrare deja începută);
- amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe (Canal Dunăre - București);
- reabilitarea infrastructurii pe Canalul Dunăre - Marea Neagră (lucrare, de asemenea, începută).