In general toata Europa , se confrunta cu mari dificultăți in privința construcțiilor navale , si se estimează ca in 10 ani , acest domeniu in Europa va dispare . Asta in timp ce șantierele navale din Asia (China , Coreea de Sud...) exista o SUPRAPRODUCTIE , in privința construcțiilor de nave noi. DEOARECE ACELE SANTIERE NAVALE SUNT SUSTINUTE DE CATRE STAT ! Pe când boii de funcționari de la Bruxelles , interzic acest lucru , ba mai mult pun fel de fel de taxe , sufocând orice industrie... Dar sa nu uitam si prostiile pe care le facem noi , aici : Nesimțiții de la DAMEN , comparau (când se putea) tabla navala din Ucraina si nu de la Galați , iar nave care se puteau fabrica in Romania , olandezii le fac in China , deoarece este mai rentabil pentru EI. Sa nu uitam totodată si habarnismul unor manageri de șantiere navale romanești cum sunt cei de la CONSTANTA , care nu sunt capabili sa atragă proiecte de nave noi , preferând sa se limiteze doar la reparații. de fostul Institut de proiectări navale din Galați (ICEPRONAV) , ce sa mai spunem....a ajuns ca vai de capul lui ! Mai mult da afara oameni decât angajează !! Iar cu nulitatea asta de ministru al economiei (inginer navalist )...nu sperați prea mult. El nu este in stare sa gestioneze corespunzător șantierele navale care încă mai sunt deținute de minister (fostul șantier naval militar de la Mangalia , sau șantierul naval Damen unde olandezii care sunt minoritari se pisă cu bolta peste Consiliul de Administrație romanesc si fac ce vor ei acolo !). Așa ca lăsați orice speranța de revenire !!
Bai , dar Gelu Stan , pensionar , si care demult lucrează la Apa Canal in Galați...ce mai caută acolo ?? Ce treaba mai are cu construcțiile navale ?!?...
Gelu Stan este membru fondator in Anconav din 1995.A iesit la pensie in 2016 din santierul naval Damen,desi a plecat din santier la sfarsitul anului 2008.In prezent este director general la Compania de apa Apa Canal SA Galati.Din 2009 este director executiv al asociatiei si a fost reales de membrii asociatiei pentru inca un mandat de 4 ani in 2022 pana in 2026. El reprezinta Anconav la SEA EUROPE(asociatia europeana a constructiilor de nave din Europa cu sediul la Brussels.