Big Brother în turism Hotelierii, transformați în turnători de proxeneți și prostituate

de Anca CHICU Miercuri, 25 Ianuarie 2012 1192
Hotelurile și pensiunile de pe litoral, ca de altfel din toată țara, vor fi obligate cât de curând să se înscrie într-un sistem de evidență a turiștilor prin care se va putea afla, în orice moment, cine și unde este cazat. Este vorba, mai exact, despre așa numitul Sistem Integrat de Evidență a Turiștilor (SIET). Se vor putea astfel realiza raportări în orice moment referitoare la gradul de utilizare a capacității de cazare, atât la nivel individual, al fiecărei structuri de primire turistice în parte, cât și la nivel regional sau național.
"Implementarea unui astfel de sistem, dacă va fi realizată cu succes, va aduce în sfârșit la suprafață adevărata circulație turistică din România, numărul real de turiști cazați în hoteluri și pensiuni și reala contribuție a turismului la PIB-ul României. Ministerul Turismului va avea în sfârșit datele necesare fundamentării unei reale strategii de marketing pentru destinația România, în condițiile în care va cunoaște situația reală a turiștilor care ne vizitează țara, a țărilor din care provin acești turiști, a zonelor turistice vizitate, date care până în prezent erau absolut aproximative și bazate îndeosebi pe indicatorul număr turiști înregistrați la frontieră, indicator insuficient de relevant pentru a indica motivația turistului de a petrece o vacanță în România sau pur și simplu de a intra în țară, din motive diverse", a precizat președintele ANAT, Corina Martin.
În nota de fundamentare a proiectului de act normativ se specifică și faptul că prin corelarea informațiilor furnizate de SIET vor putea fi sancționate tentativele sau faptele de neînregistrare a activității de cazare, de către operatorii economici, un aspect extrem de important, despre care s-a tot vorbit în ultimul timp. "Din punctul de vedere al ANAT, ne bucură faptul că acest sistem este un real instrument de reducere a evaziunii fiscale din turism, în condițiile în care agențiile de turism se confruntă în mod constant cu lipsa de interes din partea unora dintre hotelieri și mai ales pensiuni turistice de a confirma rezervări de servicii agențiilor, datorită faptului că unei agenții trebuie să îi faci factură fiscală, pe când dacă vin direct, poți să nu îi înregistrezi în acte și astfel să eviți să plătești impozite, TVA și alte taxe ", a explicat Corina Martin.
v v v
Alta este însă partea interesantă și, de ce nu, la fel de importantă dacă va ajunge să fie și aplicată. Persoanele certate cu legea nu vor fi însă deloc bucuroase. "Persoanele care au săvârșit infracțiuni și sunt urmărite național sau internațional, sau cele cunoscute ca fiind traficanți, proxeneți, prostituate, etc., care utilizează serviciile de cazare ale unei structuri de primire turistice, pot fi reperate, localizate mai ușor de către instituțiile abilitate, aplicația implementată prin acest act normativ permițând acest lucru", se arată în nota de fundamentare. În plus, "operatorii economici proprietari sau administratori ai structurilor de primire turistice și personalul de la recepția acestora au obligația să informeze organele de poliție despre apariția în structura de primire turistică a persoanelor care au săvârșit infracțiuni și care au fost date în urmărire, precum și a altor persoane cunoscute ca traficanți, turbulenți, prostituate, proxeneți etc", așa sună și art.7 din Normele cu privire la accesul, evidența și protecția turiștilor în structuri de primire turistice, din Hotărârea de Guvern.
Reprezentantul hotelierilor din Mamaia (președintele Asociației Patronale Mamaia), Nicolae Bucovală, spune însă că și la această oră legea îi obligă ca în fiecare zi să depună la Poliție, Poliția Mamaia în cazul lor, datele tuturor turiștilor care au fost cazați. Că mulți fac sau nu acest lucru, este altă discuție. Rămâne de văzut totuși dacă ONG - urile care militează pentru protecția datelor cu caracter personal se vor sesiza. "Nu știu cât e de legal să pot da astfel de informații. Cred că nu se va ajunge totuși până la nume, ci rămânem la număr. Așa mi se pare mai corect. Dar, dacă vor nominal, îi dăm și nominal", a spus Nicolae Bucovală, referitor la furnizarea datelor cu caracter personal ale turiștilor.
Și Corina Martin pare să fie cam de aceeași părere: "Peste tot în lume la hoteluri și pensiuni completăm cu toții, la sosire, o fișă de cazare, în care importante sunt țara de proveniență a turistului, numărul de nopți, data sosirii, data ieșirii din hotel, numărul de persoane. Acestea sunt datele relevante din punctul nostru de vedere, de care avem nevoie. Ceea ce poate să reprezinte date confidențiale nu ar trebui să fie obiectivul unui asemenea sistem. Așteptăm însă cu interes prezentarea acestuia, pentru a evalua condițiile tehnice necesare fiecărui hotel sau pensiuni pentru a se integra în sistem, ce tip de informații trebuie introduse, cum anume funcționează".
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei