În ordinea volumului de vânzări, destinațiile externe cele mai căutate anul acesta au fost Turcia (+20%), Grecia (+5%), Spania (+1%), Italia, Franța, Austria și Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+10%) și Muntenegru (+ 20%), au anunțat astăzi reprezentanții ANAT. Potrivit acestora, volume mari de vânzări se înregistrează și pe alte destinații, care totuși anul acesta înregistrează o scădere a numărului de rezervări făcute în primul trimestru al anului. Este vorba de Bulgaria (-10%) și Croația (- 40% din cauza creșterii prețurilor ca urmare a majorării TVA).
"Cred că Muntenegru a câștigat încrederea românilor și prin extraordinara solidaritate de care au dat dovadă oamenii din țara prietenă, în acele momente grele (n.r.: accidentul de autocar). Cred că românii au înțeles că acolo sunt prieteni și că îți poți petrece o vacanță «în familie»", a precizat Lucia Morariu, președinte ANAT.
Cele mai dinamice destinații externe, cu creșteri de peste 50%, au fost Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba și Statele Unite, mai spun reprezentanții ANAT.