30 octombrie 2013 este data la care Garda Financiară se va retrage de pe scena istoriei pentru a lăsa loc Direcției Generale Antifraudă Fiscală.
- Publicitate -
Pregătirile pentru predarea ștafetei sunt în curs de desfășurare. Pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a fost pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern privind organizarea examenului pentru ocuparea funcție de inspector antifraudă.
Acesta va avea patru etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă (sub formă de test grilă), interviul, evaluarea psihologică complexă și de integri-tate (efectuată de psihologi din cadrul Ministerului Afacerilor Interne).
Spre deosebire de Garda Financiară, Direcția Generală Antifraudă Fiscală va avea o organizare mult mai stufoasă. Va cuprinde următoarele structuri: Direcția de Combatere a Fraudelor, Direcția Coordonare Cazuri Speciale (cu 2 servicii), Direcția de Cooperare Interinstituțională (cu 2 servicii), Direcția Operațiuni Intracomunitare și TVA (cu 2 servicii și un birou), Direcția Operațiuni Vamale, Import - Export și Produse Accizabile (cu 3 servicii), Direcția Control Activități cu Risc Fiscal și Intervenție Rapidă (cu 5 servicii și 3 echipe de intervenție rapidă), Direcția Analiză Risc, Selecție și Pro-gramare (cu 2 servicii și un centru de date), Direcția Metodologii, proceduri Antifraudă, Sinteză și Raportări (cu 2 servicii), Direcția de Investigații Fiscale (cu 2 servicii și un birou). În plus, în fiecare regiune de dezvoltare vor exista direcții regionale antifraudă, cu câte 11 servicii, la Suceava, Con-stanța, Alexandria, Târgu Jiu, Deva, Oradea și Sibiu. În Bu-curești va funcționa o direcție regională, care va cuprinde… 31 de servicii.
Până la această oră, nu au fost comunicate numărul posturilor pe fiecare structură și bibliografia de examen.