Penurie de personal la ANIF Constanța! Este nevoie de peste 300 de angajați!

de Anca CHICU Vineri, 05 Aprilie 2013 992
Potrivit unei Ordonanțe de Urgență adoptată de Guvern, se va da, cel puțin teoretic, liber angajărilor la Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF). Potrivit textului ordonanței, "ANIF poate angaja pentru activitatea de exploatare personal cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, pe baza unei justificări fundamentate, aprobată de directorul general al Agenției, în limita bugetului aprobat".
Pentru Filiala județeană Constanța a ANIF, posibilitatea angajării de personal cu contract individual de muncă pe perioadă determinată ar fi mai mult decât necesar, susține conducerea acesteia. În acest moment, Filiala de Îmbunătățiri Funciare Constanța are doar 72 de angajați pe perioadă nedeterminată, mai mult decât insuficienți. Pe lângă aceștia ar mai fi nevoie, pentru această vară, de câteva sute.
"Prevederea care ar permite Agenției să angajeze pentru activitatea de exploatare personal cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, pe baza unei justificări fundamentate, este benefică pentru sectorul de îmbunătățiri funciare. Personalul actual al Filialei de Îmbunătățiri Funciare Constanța, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, în număr de 72 salariați, este insuficient pentru desfășurarea activității. În momentul de față nu putem preciza exact necesarul de personal pe perioadă determinată, dar considerăm că un număr de salariați cel puțin la nivelul anterior OUG nr. 82 /2011 de circa 350 de angajați în total în județul Constanța ar fi absolut necesar", a precizat reprezentanta Filialei de Îmbunătățiri Funciare Constanța, ing. Veronica Petrișoaia.
Intervenție promptă
Iată ce se arată în motivația acestei Ordonanțe: "Urmare a faptului că prin Legea nr. 199/2012 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, a fost prevăzut faptul că serviciile de exploatare și întreținere directă se pot realiza cu personal propriu, se impune ca necesitate suplimentarea personalului necesar pentru această activitate, completarea atribuțiilor Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare pentru a putea realiza verificarea stării de funcționare a infrastructurii la începerea sezonului de irigat, stabilirea surselor de finanțare pentru aceste verificări, precum și pentru lucrările de refacere a infrastructurii de îmbunătățiri funciare afectată de calamități naturale, a lucrărilor de întreținere și reparații a amenajărilor de îmbunătățiri funciare care fac obiectul acordurilor bilaterale între România și statele vecine privind apărarea împotriva inundațiilor și a cheltuielilor necesare evacuării apei descărcate în amenajările de îmbunătățiri funciare administrate de Agenție, de tipul desecare/apărare împotriva inundațiilor, unde barajele de atenuare a viiturilor sau digurile nu se află în administrarea Agenției".
Reprezentanții Ministerului Agriculturii au ținut să precizeze că pentru prima dată în ultimii zece ani, "ANIF va aduce apa mai aproape de cerințele producătorilor agricoli", întrucât în sarcina sa revine activitatea de efectuare a probelor tehnologice a instalațiilor și a agregatelor de pompare precum și de verificare a capacității de transport a canalelor la începutul sezonului de irigat. Sumele necesare se vor asigura din bugetul ANIF, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
"Prin această modificare a legislației, Guvernul României, prin Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale răspunde solicitărilor autorităților locale și ale producătorilor agricoli. Astfel, prin acest act normativ se permite intervenția promptă a utilajelor și instalațiilor deținute de ANIF în situații de urgență (inundații, secetă, etc.)", au precizat reprezentanții MADR.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei