Portuarii, acuzații grave la adresa administrației Portului Constanța. "Situația este extrem de gravă"

de Cuget Liber Sâmbătă, 22 August 2015 361
Organizația Patronală "Operatorul Portuar" Constanța și Federația Națională a Sindicatelor Portuare, reprezentând Comunitatea Portuară, au trimis Guvernului României și Ministerului Transporturilor o scrisoare în care aduce acuzații grave CNAPMC. Portuarii reclamă faptul că administrația Portului Constanța nu asigură adâncimile optime proiectate pentru bazinele portuare și pentru șenalele navigabile din Portul Constanta, punându-se astfel în pericol siguranța portuară.
"CN A.P.M. SA are obligația de a pune la dispoziția tuturor utilizatorilor infrastructura portuară, în mod liber și nediscriminatoriu, obligația de a asigura și furniza servicii de siguranță în port, de a asigura în permanență adâncimile minime în bazinele portuare și la dane.
Bazinele portuare trebuie să fie întreținute permanent de către administrația portuară în vederea asigurării adâncimilor adecvate. În cazul în care aceste adâncimi nu sunt asigurate așa cum sunt declarate de autoritățile portuare, atunci portul este declarat nesigur, ceea ce antrenează scăderea traficului sau diminuarea navlului și implicit eficiența economică a Portului Constanța.
Simpla expunere a obiectivelor de investiții, respectiv, proiectul de «Modernizare a infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în portul Constanța», precum și invocarea unor anexe la Master Planul pentru Portul Constanța nu sunt de natură să ne liniștească, în contextul în care acestea sunt niște proiecte de viitor în timp ce activitatea directă a operatorilor portuari este afectată în mod zilnic/constant din cauza ignoranței cu care conducerea CN APM SA înțelege să trateze obligațiile ce îi incumbă conform legislației în vigoare", se arată în scrisoarea deschisă.
Portuarii spun că existența acestei situații în Portul Constanța a determinat "scăderea masivă" a traficului, în detrimentul eforturilor constante ale acestora de a-l crește. Mai mult decât atât, ei reclamă faptul că parte din operatorii portuari au fost nevoiți să realizeze din surse proprii aceste lucrări, pentru a putea să își desfășoare activitatea.
"Prin urmare, situația este extrem de gravă, iar pentru rezolvarea situației și menținerea adâncimilor optime în portul Constanța era/este necesar ca CN APM SA să investească anual în efectuarea acestor lucrări de dragaj, fie că vorbim de dragaj de mentenanță sau de dragaj de investiții, existând fonduri suficiente. (…) Ținând cont de toate aceste considerente, vă solicităm ca în termen de 10 zile de la primirea prezentei să ne comunicați măsurile concrete pe care urmează să le puneți în aplicare în perioada imediat următoare în scopul reasigurării și menținerii adâncimilor șenalelor și bazinelor din Portul Constanța la nivelul la care acestea au fost proiectate inițial", se mai arată în document.
Taguri

Comentează știrea

adytu
12 septembrie 2015
infrastructură din port constanta

Interesant,dar trebuie pus accentul pe absolut tot ce inseamna infrastructură in incinta portului deoarece sunt probleme la toate capitolele

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei