Primul tren produs în China, care va face legătura între munte și mare, a ajuns la Constanța

de Madalina PETRESCU Miercuri, 24 Aprilie 2024 1233
Producătorul chinez CRRC a adus primul său tren electric în România, modelul fiind cel care acum câţiva ani urma să fie livrat Autorităţii de Reformă Feroviară. După omologarea TSI, acesta va funcţiona pe rutele Bucureşti - Braşov – Constanţa.

„A sosit la Constanţa prima ramă electrică fabricată în China, care în curând va face mai plăcute călătoriile cu trenul prin România. Conducătorii delegaţiei gigantului constructor chinez de utilaj feroviar CRRC, împreună cu cei ai bucurosului beneficiar român Astra Trans Carpatic au sărbătorit fericitul eveniment la Asociaţia Română de Prietenie cu China, au vizitat Universitatea – Window of Shanghai şi au imortalizat, cu zeci de poze, frumoasa întâlnire prietenească”, a transmis prof.univ.dr. Aurel Papari, preşedintele fondator al Universităţii “Andrei Şaguna”.

Operatorul de transport feroviar de călători Astra Trans Carpatic a achiziţionat trenul electric de la compania chineză CRRC Sifang, pe care speră să îl introducă în circulaţie în cel mai scurt timp. Rama, având trei vagoane, a ajuns deja în Portul Constanţa şi a plecat la Bucureşti, potrivit Medifax.ro Urmează omologarea TSI (Technical Specifications for Interoperability) şi apoi punerea în circulaţie.

„Pe o ploaie măruntă întâmpinăm în Bucureşti Băneasa spre Gara de Nord prima ramă CRRC Sifang SFEMU care a venit în România, urmând să intre în procesul de autorizare şi punere în funcţiune în scurt timp. Conform informaţiilor mobilitate.eu, rama este a Astra Trans Carpatic, fiind prima dintr-o flotă ce va creşte constant în următorii ani”, a anunţat Trainspotting Romania pe pagina sa de Facebook.

Din datele prezentate de producătorul chinez pe internet, aflăm că viteza maximă de funcţionare a trenului este de 160 km/h. Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil şi confortabil, îndeplinește cele mai recente cerinţe STI privind coliziunile, protecţia mediului şi prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreţinere convenabilă şi o rată ridicată de utilizare a spaţiului interior. Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcţie de modul semnalului de la sol. Trenul se bazează pe tehnologie cu podea joasă, uşa cu deschidere largă, dispozitivul de compensare a distanţei platformei şi rampa mobilă sunt adoptate pentru tren, aducând confort pasagerilor.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei