Românii preferă mărcile germane la achiziționarea unei mașini second hand

de Madalina PETRESCU Luni, 28 August 2023 222
Un studiu realizat de o companie specializată în soluții de finanțare pentru achiziția de automobile second hand pe cinci piețe din Europa de Est arată că majoritatea clienților aleg modele germane, cu transmisie automată și cu o vechime cuprinsă între 10 și 15 ani. Rezultatele studiului arată o preferință pentru mărcile auto germane în rândul consumatorilor din această regiune. BMW, Volkswagen și Audi au dominat podiumul preferințelor în toate cele cinci țări investigate – România, Republica Moldova, Letonia, Lituania și Estonia. Deși Volkswagen continuă să fie alegerea principală în România și Moldova, procentul de achiziții în România a scăzut de la 24,4% în 2021, la 21,9% în 2023. Preferințele pentru marca BMW au înregistrat o creștere constantă în majoritatea țărilor analizate, cu excepția Republicii Moldova, unde procentul a scăzut cu 1% în ultimii doi ani. O creștere semnificativă s-a observat în Lituania, cu 2,7% în 2023 comparativ cu 2021, urmată de creșteri de 2,6% în Estonia și România, ajungând la 17,5% în 2023 față de 15,2% în 2021. În ceea ce privește marca Audi, deși majoritatea clienților din Lituania preferă acest brand, vânzările au scăzut la 18,8% în acest an față de 24,3% în anul precedent. În România, Audi ocupă locul 3 în preferințele clienților, menținându-se constant la aproximativ 12% din totalul vânzărilor în ultimii trei ani.
Preferința pentru mașinile automate a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani. În patru din cele cinci țări analizate tot mai mulți consumatori se îndreaptă către acest tip de transmisie, cu cel mai semnificativ avans în Letonia, unde procentul a crescut de la 42,5% în 2021 la 57,9% în 2023. În Lituania, Estonia și Moldova creșterile variază de la 1% la 3%, în timp ce România rămâne singura excepție, cu o scădere de la 28% în 2022 la 26% în 2023. „Acest studiu ne oferă o perspectivă detaliată asupra preferințelor și obiceiurilor de achiziție ale consumatorilor din regiune. Observăm o preferință clară a clienților pentru mărci auto germane și o creștere a interesului pentru mașinile cu transmisie automată, excepție făcând România, unde procentul a scăzut cu 1,9% în ultimul an. Astfel, gradul de achiziție al mașinilor manuale este de 73,5%, cu mult peste media celorlalte țări, și în creștere față de anul trecut, când 71,7% dintre clienți s-au îndreptat către astfel de modele”, consideră Ionuț Badiu, directorul general al Mogo România, compania care a realizat studiul.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei