Alternativa Techirghiol, realizată... cu viteza melcului. Ce „noutăți” va aduce șoferilor

de Florentina BOZÎNTAN Luni, 21 August 2023 12740
Șoseaua „Litoral Expres – Alternativa Techirghiol” este absolut necesară, aspect constatat vară de vară de toți cei care stau cu orele pe principala arteră spre sudul litoralului. De șapte ani, autoritățile tot pregătesc realizarea acestei șosele. Recent, a fost făcut public Raportul privind impactul asupra mediului și urmează o dezbatere publică, la Techirghiol. Între timp, vă prezentăm traseul viitoarei artere rutiere, așa cum este descris în proiect.
Au trecut șapte ani de când Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut publice planurile pentru realizarea unui nou drum care să lege sudul litoralului românesc de restul țării, mai precis de Autostrada Soarelui (A2). Este vorba despre șoseaua „Litoral Expres – Alternativa Techirghiol”. Dar documentația a înaintat lent, extrem de lent... De exemplu, în 2016 a fost lansată licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, iar în vara lui 2022 directorul CNAIR Cristian Pistol declara că documentul este aproape de finalizare, aspect prezentat la momentul respectiv și de „Cuget Liber”.
Demersul a continuat, la fel de lent, deși vara a venit din nou, cu aceleași probleme rutiere, traficul pe principala arteră spre sudul litoralului, DN 39, fiind blocat aproape zilnic. Prin urmare, în urmă cu câteva zile CNAIR a anunțat depunerea Raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul Alternativa Techirghiol. Acest raport poate fi consultat la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Constanța, cât și la următoarea adresă de internet: http://apmct.anpm.ro. Totodată, pe 11 septembrie, ora 13.00, la Pavilionul Expozițional al Grădinii Botanice Techirghiol, urmează să aibă loc dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului.
Cei interesați pot transmite în scris comentarii/opinii/observaţii privind documentul menţionat, la sediul A.P.M.Constanța, mun. Constanta, str. Unirii nr.23 sau pe adresa: [email protected], până la data dezbaterii publice.
Țelul CNAIR: nu va fi folosit niciunul din tronsoanele rutiere existente
În rândurile următoare, vă prezentăm traseul pe care-l va urma Alternativa Techirghiol, așa cum este descris în proiectul pus pe hârtie de CNAIR. Se impune remarcat că noul drum va presupune construirea unui nou pod, peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, și a mai multor pasaje și parcări.
„Traseul proiectat pentru obiectivul Alternativa Techirghiol se va desprinde din Autostrada de Centură a municipiului Constanța (A4), ulterior punctului de sfârșit al Autostrăzii București – Constanța (A2), în zona localității Cumpăna și se va încheia pe teritoriul UAT 23 August, la km 34+770 existent pe DN 39. (...) În cadrul amenajării desprinderii Alternativei Techirghiol, s-a acordat o deosebită atenție acestui sector de început al traseului, alegându-se o soluție combinată (nod rutier între două
autostrăzi / nod rutier simplu), care să asigure atât desprinderea noii autostrăzi, cât și accesul în rețeaua de autostrăzi a localității Cumpăna și a întregii zone în care este amplasată. După desprinderea din A4, traseul se îndreaptă spre Sud, traversează valea Derea, printr-un pod nou, respectiv Canalul Dunăre – Marea Neagră, apoi ocolește prin Vest localitatea Agigea și se înscrie și pe traseul studiat cu punct de sfârșit zona intersecției giratorii între DN 39 cu DN 39B. Proiectul presupune realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră. (...)
Traseul proiectului se desfășoară pe un amplasament nou, fără a folosi trasee (porțiuni) de drum existente. Traseul propus se apropie la o distanță de cca. 1 km de zona Lacului Techirghiol care reprezintă un sit Natura 2000 (ROSPA0061 Lacul Techirghiol). După traversarea Canalului Dunăre – Marea Neagră, traseul Alternativa Techirghiol își schimbă direcția spre sud-vest, trecând printre localitățile Techirghiol și Movilița, intersectând, iarăși, drumul național DN 38, la km 10+977. În acest punct, a fost prevăzută amplasarea unui nod rutier de tip B, pentru asigurarea accesului în Alternativa Techirghiol al traficului colectat din direcția Negru Vodă, Techirghiol, Potârnichea, Bărăganu. În cadrul acestui nod rutier a fost amplasat și un Centru de Întreținere și Coordonare a Autostrăzii (CIC)”, este prezentat în proiect.
După intersecția cu drumul comunal DC 5, 23 August – Moșneni, deviat și care supratraversează cu pasaj Alternativa Techirghiol la km 26+240, traseul ocolește, pe la est, localitatea Dulcești, supratraversează drumul județean DJ 394 (Pecineaga – Dulcești), la km 27+266, cât și drumul național DN 39 deviat, la km 28+028, punctul final al traseului fiind la intersecția cu drumul național DN 39, km 30+590 (aproximativ km 34+770, kilometru existent pe drumul național DN 39). Traseul în zona UAT 23 August subtraversează intersecția giratorie existentă între DN 39 –
DN 39B spre Olimp, prin pasaj pe DN 39 peste autostradă, și propune reamenajarea intersecției giratorii cu elemente geometrice îmbunătățite.
Lungimea totală a traseului este de 30,590 km.

Taguri

Comentează știrea

Ce „noutăți” va aduce șoferilor
21 august 2023
Ce „noutăți” va aduce șoferilor

poate un semn de intrebare

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei