Fregata "Regele Ferdinand", misiune de escortă

de Andreea ILIESCU Vineri, 19 Octombrie 2012 377
Chiar dacă percepția publică este că navele implicate în operația EU Navfor ATALANTA au ca principală misiune descurajarea, prevenirea și reprimarea actelor de piraterie și de jaf armat, totuși, prin-cipala misiune a ope-rației coordonată de Uniunea Europeană este cea de protejare a navelor WFP (World Food Programme), acor-darea de ajutor umanitar și protejarea navelor de transport maritim ale Misiunea Uniunii Afri-cane în Somalia. 

O astfel de misiune a primit să execute și fregata "Regele Ferdi-nand", care a trebuit să asigure escorta unei nave ce transporta alimente în programul World Food Programme, între două porturi soma-leze.
v v v
Ce este misiunea de escortă? Navigația în apropierea unei nave comerciale, care se deplasează spre un port, la o distanță suficient de mare de coastă, pentru a nu fi văzută de "locuitorii" taberelor de pirați de pe mal, la o distanță de siguranță față de nava de escortat, dar suficient de mică pentru a putea interveni, dacă situația ar fi cerut-o. Istoricul acțiunilor din zonă spune că atacurile piraților se pot declanșa în 5 minute, la navele din zona lor de interes.
v v v
Fregata "Regele Ferdinand" a început misiunea de escortă a navei, navigând la o distanță de siguranță față de nava de escortat. Chiar dacă aparent era o misiune simplă, zona necunoscută, "aglomerația" de pe mare, anotimpul prielnic acțiunilor de piraterie, precum și importanța transportului de alimente pentru populația din zonă au determinat echipajul fregatei să fie foarte concentrat.
Situația de pe mare avea să confirme necesitatea stării de alertă de la navă, care, după ce a descoperit și raportat un contact suspect pe mare, a primit misiu-nea de a identifica acel contact, o navă de pescuit, un dhow (am-barcațiune tradițională, cu unul sau două catarge, utilizată în Marea Roșie și Oceanul Indian).
Ce a urmat? O analiză rapidă a situației, o manevră de schimbare de drum și marș spre dhow-ul de cercetat. Și cum nava de escortat rămânea principala responsabili-tate a fregatei, cercetarea și supra-vegherea zonei în care naviga nava civilă a fost realizată cu ajutorul elicopterului Puma Naval. Încă o dată s-a dovedit utilitatea existenței elicopterului la bordul fregatei, fără de care nava nu putea face decât o misiune într-un interval de timp și nu două misiuni simultan. A urmat o misiune de "friendly approaches" la dhow-ul de pescari, având în sprijin de pe navă, echipa de Force Protection.
Situația a fost permanent monitorizată de către comandantul navei și șeful operațiilor, cel care a coordonat acțiunea grupelor de boarding.
Nava la care s-a făcut inspecția s-a dovedit a fi un dhow de pescari, fără indicii care să inducă ideea că ar participa la acțiuni de piraterie, fapt pentru care datele colectate au fost transmise navei comandant a grupării, iar fregata românească și-a continuat misiunea de bază, cea de escortă a navei care transporta alimente pentru populația somaleză, în cadrul World Food Programme.

Taguri

Comentează știrea

eLzJPiLkYQt
16 noiembrie 2014
BGGaOYVXoc

4DF5xA xosvkdthqiiy, [url=http://zzxsfutfoayz.com/]zzxsfutfoayz[/url], [link=http://flrkepdxfadf.com/]flrkepdxfadf[/link], http://kfbudndtqhta.com/

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei