Grevă generală în primării, marți. Negocierile cu Ministerul Muncii au eșuat

de Cuget Liber Sâmbătă, 09 Iulie 2016 212
Dacă aveți treburi de rezolvat la primărie, trebuie să știți că marți va fi grevă generală în administrația publică locală, transmite Realitatea.net.

Decizia a fost luată după ce vineri au eșuat negocierile dintre reprezentanții funcționarilor și cei din Ministerul Muncii, pe marginea revendicărilor salariaților. Cum oamenii nu au primit soluții concrete și termene precise și nu s-a ajuns la niciun acord, în data de 12 iulie va fi organizată grevă de o zi. Asta după ce, marțea trecută, angajații din administrația publică locală au blocat activitatea timp de o oră.
În iunie, Federația Națională a Sindicatelor din Administrație (FNSA) anunță că angajații din administrația publică locală vor intra în grevă generală – întâi timp de o oră apoi pe termen nelimitat, dacă revendicările lor nu sunt soluționate. Angajații din primării și consilii județene se consideră discriminați în raport cu cei din administrația centrală, care, spun ei, au beneficiat de creșteri salariale de până la 70%.
"Prin adoptarea OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, personalul care își desfășoară activitatea în consiliile județene și primăriile de pe întreg teritoriul țării a fost vădit discriminat în raport cu angajații din administrația centrală (care au beneficiat de creșteri salariale de până la 70%)", conform sindicatului.
Constatând dezinteresul manifestat de către reprezentanții Guvernului României față de problemele majore cu care se confruntă salariații din sectorul nostru de activitate și față de situația disperată în care se află aceștia că urmare a faptului că sunt și rămân cea mai slab plătită și discriminată categorie de salariați din sistemul bugetar, FNSA a declanșat conflictul colectiv de muncă la nivel național – sector de activitate "Administrație publică" și va organiza următoarele forme de protest:
- greva generală de o ora în dată de 05.07.2016;
- greva generală de o zi în dată de 12.07.2016;
- greva generală pe termen nelimitat începând cu dată de 19.07.2016.
Revendicările salariaților din administrația publică locală:
1. Acordarea normei de hrană pentru toți salariații din administrația publică locală – acolo unde resursele bugetare permit acest lucru. Prin această modificare legislativă se elimina discriminările că din același buget local al unei instituții, unii salariați primesc acest drept iar alții nu.
2. Acordarea voucherelor de vacanță pentru salariații din administrația publică locală.
3. Ținând cont de faptul că salariile funcționarilor publici și ale personalului contractual din administrația publică locală sunt mai mici decât cele din administrația publică centrală, majoritatea angajaților din administrația publică locală având venituri salariale brute apropiate că valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 01 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de baza ale funcționarilor publici și ale personalului contractual din administrația publică locală cu 25 %.
4. Eliminarea în totalitate a Art 32 (4) din OUG nr. 20/2016.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei