Patru ani la pușcărie pentru moartea a șase oameni

de Camelia MIU - MITRIC Vineri, 21 Octombrie 2011 764
Deși au trecut mai bine de cinci ani de zile de când s-a produs accidentul de muncă din portul Constanța în urma căruia au murit șase persoane, magistrații constănțeni nu au emis încă o hotărâre definitivă. Ieri, magis-trații de la Tribunalul Constanța s-au pronunțat în apelul formulat în acest dosar, decizând să mențină sentința penală emisă de magistrații de la Judecătorie, prin care Traian Gâlcă, comandantul de pe împingătorul Izvorul Mare 1, a fost condamnat la patru ani de închisoare cu executare. S-au menținut și dispozițiile instanței de fond prin care familiile victimelor au fost despăgubite cu sume cuprinse între 20.000 de lei și 50.000 de lei, reprezentând daune morale, și între 2.000 și 6.000 de lei - daune materiale. Magistrații de la Tribunal au modificat, ieri, doar o parte a sentinței, prin care inculpatul este obligat să mai plăteas-că suma de 2.000 de lei către Daniela Ioniță și 4.216 lei, către Gheorghe Răducan, reprezentând pretenții civile. Sentința emisă ieri nu este definitivă, ea mai putând fi atacată cu recurs, la Curtea de Apel Constanța.Traian Gâlcă a fost trimis în judecată pentru comiterea infracțiunilor de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și nerespectarea normelor de protecție a muncii. În urma accidentului de muncă și-au pierdut viața șase oameni: Cornel Constantin, Gheorghe Ioniță, Ștefan Niță și Eugen Sminticiuc, salariați ai SC Minmetal SA, Mircea Costea și Marian Năstăsache, angajați ai SC Canal Services SRL.Pe data de 8 iunie 2006, la orele prânzului, în dana 65 a portului Constanța se efectua manevra de mutare a macaralei plutitoare 682 a SC Unite Shipping Agency SRL. Utilajul finalizase operațiunile de încăr-care a unui vapor cu minereu de fier în dana 63 și urma să fie transportat într-o altă dană de remorcherul-împingător Izvorul Mare 1, proprietatea SC Canal Services SRL. În timpul operațiunilor de deplasare a macaralei plutitoare 682, unul dintre brațele acesteia a agățat un braț al unei macarale de tip pod rulant, a SC Minmetal SA, aflată pe uscat, în danele 65-66. Incidentul a avut urmări dezastruoase. Macaraua de tip pod rulant, aflată în reparații capitale, ce erau realizate de opt angajați ai Minmetal, s-a prăbușit peste nouă vagoane de tren, încărcate cu mine-reu, iar apoi peste macaraua plutitoare 682, scufundând remorcherul-împingător Izvorul Mare 1. Potrivit procurorilor, comisia de cercetare a accidentului colectiv de muncă a stabilit că evenimentul s-a produs din cauza efectuării necorespunzătoare a unor comenzi și ma-nevre de către comandantul împingătorului Izvorul Mare 1.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei