Abia inaugurata Autostradă a Soarelui ar putea funcționa în regim de două benzi din nou, asta după ce Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a decis ca tronsonul de autostradă București - Fundulea, să intre în reabilitare.
CNADNR a luat această hotărâre ca urmare a degradării accentuate a părții carosabile din porțiunea de drum anterior menționate.
Conducerea CNADNR estimează că lucrările de reabilitare ar putea începe în această primăvară, mai precis în luna aprilie. Autostrada nu va fi închisă, însă circulația va fi deviată pe două benzi pe perioada lucrărilor. Prin urmare, este posibil ca sezonul estival să debuteze cu o autostradă în reparații.
"Pentru sectorul de autostradă București - Fundulea a fost efec-tuată expertiză tehnică în vederea reabilitării. În funcție de fondurile alocate în 2013, se va trece la demararea procedurilor legale pentru reabilitarea acestui sector de autostradă", a precizat conducerea CNADNR.
Cei 26,5 kilometri ai tronsonului au fost finalizați în luna iunie a anului 2004, odată cu sectorul Fundulea-Lehliu, lucrările fiind începute în 2001. Acestea au fost primele porțiuni de autostradă construite în România după decembrie 1989.
Tronsonul București - Fundulea a fost executat de asocierea Italstrade - CCCF, cu o garanție a lucrării de doi ani, valoarea investiției fiind de 74 de milioane de euro. Este singurul tronson nou de autostradă construit din plăci de beton.
Carosabilul a început să se de-gradeze încă de acum aproximativ trei ani, însă în prezent tronsonul de autostradă a devenit deja periculos din cauza gropilor apărute în plăcile de beton, cu toate că șoseaua a mai fost peticită pe alocuri.
Cresc taxele pe A2
Lucrările de reabilitare nu vor reprezenta singurul inconvenient pentru șoferii care se vor deplasa pe Autostrada Soarelui. Taxele pe arterele importante de drum din țară se vor majora în prima etapă cu 10% și vor continua să crească începând cu 1 aprilie 2013. Astfel, taxa de la podul Fetești - Cerna-vodă se va majora de la 11 la 12 lei, iar în a doua etapă, 13 lei. Unul dintre beneficiile noilor sisteme de taxare este reducerea de 20% la 20 de treceri consecutive.