Anul trecut 382 de constănțeni au sunat la Telefonul Copilului

de Roxana - Marina GLĂVAN Miercuri, 04 Februarie 2009 572
Anul trecut, 382 de persoane au sunat la Telefonul Copilului pentru a semnala diferite forme de abuz, de violență îndreptate împotriva minorilor, pentru a cere ajutor și informații legislative. Numărul sesizărilor a scăzut față de 2007, când s-au înregistrat 427 de sesizări. "În 2008, au fost sesizate 23 de abuzuri fizice, șase cazuri de exploatare prin muncă, două cazuri de abuz sexual, 68 de cazuri de neglijență", a declarat Roxana Onea, purtătorul de cuvânt al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța (DGASPC). În ceea ce privește cazurile de viol, la Constanța a fost semnalat un singur caz. În schimb, 29 de apeluri telefonice au sesizat violență în familie. Telefonul Copilului, 1983, a fost luat cu asalt de constănțeni și pentru a solicita ajutor medical, ajutor psihologic, pentru a sesiza absenteismul sau pentru a semnala dispute între elevi și profesori. Tot prin Telefonul Copilului au fost anunțate și trei cazuri de graviditate. Numărul apelurilor a fost cu mult mai mare, de peste 4.000, peste 1.300 fiind apeluri mute și 2.650 apeluri greșite. "Pentru rezolvarea cazurilor, 40 de echipe mobile au desfășurat activități de asistență și consiliere a clienților pentru depășirea situației de criză", a mai precizat Roxana Onea. În plus, au fost contactate primăriile unde au fost semnalate probleme pentru a li se aduce la cunoștință cazurile de abuzuri de orice fel și rezolvarea lor pe plan local. Permanența serviciului este asigurată, în continuare, de trei consilieri ai DGASPC Constanța. Multe dintre cazurile anunțate la Telefonul Copilului, preluate de echipa mobilă, au avut ca finalitate plasamentul copiilor aflați în dificultate în Centrul de Primire în Regim de Urgență a Copilului Abuzat, Centrul de Primire Micul Rotterdam. Numărul sesizărilor privind abuzurile îndreptate asupra minorilor a fost în scădere în ultimii ani. Spre exemplu, dacă în 2007 au fost 427 de apeluri, un an mai târziu, numărul lor a scăzut la 382. Telefonul Copilului este un serviciu pentru protecția copilului, de tip permanent, a cărui misiune este să primească semnalări cu privire la situațiile de abuz, neglijarea și exploatarea copilului, să asigure consilierea telefonică în aceste situații și să intervină prompt în cazurile urgente prin intermediul unei echipe mobile.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei