În timp ce podul Agigea este închis pentru ultima pare a lucărilor de reabilitare, asta deși niciun muncitor nu a fost găsit în activitate, șoferii stau cu nervii întinși la maxim, la cozi de câțiva kilometri, încercând să urmeze ruta alternativă recomandată de autorități.
- Publicitate -
"Seara, când ne întoarcem de la serviciu din Constanța și mergem spre casă, facem cam o oră și jumătate de la sensul giratoriu de la autostradă și până în Eforie. Cozile sunt kilometrice. Scandalos este că, în nicio zi din această săptămână, nu s-a lucrat pe pod. Primele zile că a plouat, apoi că a bătut vântul, și nici țipenie de muncitor pe pod. Nu înțeleg de ce l-au mai închis. Spuneau de macarale, de utilaje grele… Dar nu e picior de om", ne-a declarat Florin, un șofer care face zilnic naveta Constanța - Eforie.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat închiderea circulației rutiere pe pod, în perioada 8-25 mai, și a propus ca rută alternativă nodul rutier A4 (intersecție cu DN 39, Agigea) - A4 (intrare port Constanța Sud) - podul nou peste Canalul Dunăre - Marea Neagră - bretea acces la DN 39A- DN 39A- DN 39 (Eforie Nord - Agigea).
Deși pe hârtie pare o alternativă bună, în realitate situația stă cu totul altfel. Fiind singura rută viabilă pentru șoferi, circulația bară la bară a devenit o obișnuință pentru mulți conducători auto. Cozile se întind pe mai mulți kilometri, iar nervii șoferilor au fost puși la încercare, încă de la închiderea circulației rutiere pe podul de la Agigea.
Șoferii se enervează și mai mult atunci când observă că sunt nevoiți să apeleze la o rută alternativă, în timp ce pe podul închis nu lucrează nimeni, iar muncitorii stau mai mult de vorbă decât să pună osul la treabă.
"Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului", explica Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța, atunci când s-a luat decizia închiderii circulației.
Potrivit reprezentanților CNAIR, va urma demontarea ancorajului, un inel cu o greutate de aproximativ 90 de tone, iar operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic. De aseme-nea, pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de nivelment al podului și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu. Aceste teste se pot face doar după eliberarea oricărei sarcini de pe pod, ceea ce înseamnă implicit oprirea traficului, explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.