Calvarul de pe străzile Constanței, un preambul pentru ce va urma: "Ne așteaptă nervi și ore grele în trafic!"

de Florentina BOZÎNTAN Duminică, 09 Aprilie 2023 9339
Arterele din centrul Constanței, bulevardul Ferdinand și strada Mircea cel Bătrân, au fost transformate în șantiere, precum tot orașul. Traficul a devenit un calvar, iar tot mai mulți constănțeni sunt convinși că nici după încheierea lucrărilor situația nu se va îmbunătăți. Nu în condițiile în care scopul principal al proiectului de reabilitare este tocmai „restricționarea accesului mașinilor în zona de intervenție”.


Un calvar. Astfel poate fi descris traficul din municipiul Constanța, fie că vorbim despre cel rutier sau despre cel pietonal. Pe toate arterele principale sunt șantiere, peste tot sunt cozi kilometrice de mașini, care înaintează cu greu, iar pietonii se întreabă mereu dacă să-și riște viața pe marginea carosabilului, pe lângă șanțurile imense, sau să-și încerce norocul prin glodul care a luat locul trotuarelor. Noi și noi săpături „apar” în alte zone, deși cele vechi nu au fost acoperite, spre disperarea locuitorilor. În acest timp, reprezentanții autorității publice locale încearcă să-i „liniștească” pe oameni prin comunicate cu promisiuni despre cât de bine va arăta orașul, după terminarea lucrărilor. Până atunci însă, constănțenii se gândesc cu groază că sezonul estival se apropie cu pași repezi și va aduce în „orașul șantierelor” un aflux masiv de turiști, dornici de soare, mare și festivaluri.
Cât despre cât de bine va arăta orașul după încheierea lucrărilor, acest aspect nu îi consolează pe localnici, din ce în ce mai alarmați că, și după încheierea lucrărilor, condițiile din trafic nu se vor îmbunătăți, din cauza schimbărilor implementate prin proiectele de reabilitare.

Iar un exemplu elocvent este cel al bulevardului Ferdinand și străzii Mircea cel Bătrân. Reabilitarea celor două artere este cuprinsă în proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, ceea ce înseamnă că în prezent ambele sunt imense șantiere. „Pe strada Mircea cel Bătrân și pe bulevardul Ferdinand se reabilitează infrastructura, vor fi introduse benzi de transport public și piste pentru biciclete, iar stațiile de autobuz vor fi modernizate, alături de iluminatul public, canalizația și iluminatul pentru trecerile de pietoni”, au precizat pentru „Cuget Liber” reprezentanții Primăriei Constanța.


Constănțenii, alarmați de ceea ce îi așteaptă după terminarea lucrărilor
Dincolo de cuvintele și promisiunile frumoase, șoferii înțeleg că vor rămâne mai puține benzi pe care vor putea să traverseze orașul, dintr-o parte în alta. „Au fost lățite trotuarele pentru a face loc benzilor de biciclete și chiar au fost desființate alveolele din stațiile de autobuz. Ceea ce înseamnă că, în prezent, pe strada Mircea cel Bătrân se blochează traficul de fiecare dată când un autobuz oprește în stație. Ce se va întâmpla după terminarea lucrărilor, se va schimba ceva? Eu cred că nu! Pentru că autobuzele vor avea bandă dedicată, în vreme ce toți șoferii din oraș vor trebui să se înghesuie pe două benzi – și pe alocuri o singură bandă, căci în porțiunea dintre Capitol și intersecția cu strada Ion Rațiu strada este mai îngustă, nu are loc să treacă nicio mașină pe lângă autobuzul oprit în stație! Strada Mircea cel Bătrân a fost cuprinsă în proiectul privind mobilitatea urbană din centrul orașului, dar se uită că în această arteră «se descarcă» tot traficul care vine dinspre plaja Modern, Peninsulă și bulevardul Ferdinand. Cu modificările pe care și le-a propus autoritatea locală, cu săpături sau fără, vor fi ambuteiaje pe această stradă. Ne așteaptă nervi și multe ore grele în trafic! Plus, deja au început să scoată locurile de parcare, dar precum în alte zone ale orașului – de exemplu, bulevardul Alexandru Lăpușneanu – nu au oferit nicio alternativă!”, și-a exprimat nemulțumirea Costel Palade, un șofer constănțean pe care l-am întâlnit în trafic, pe strada menționată.

Iar în asentimentul lui sunt și alți participanți la trafic. „Dacă se va îmbunătăți traficul după încheierea lucrărilor? Eu sunt convins că nu! Aici sunt trei benzi (n.r. – în zona cuprinsă între intersecția cu bulevardul Ferdinand și strada Ștefan cel Mare) și abia dacă au loc trei mașini în paralel. Va fi realizată bandă dedicată pentru autobuze, nu cred că vor fi suficiente două benzi pentru tot traficul pe care-l duce această stradă, într-o zi obișnuită! Vor să scoată mașinile din centru, dar uită că aici nu este centru! Este o stradă care face legătura între mai multe zone ale orașului. Dacă nu circulăm pe aici, pe unde?!”, a punctat și Ion Ifrim.

Descrierea proiectului „Acces și mobilitate pietonală”: fără mașini în centru!
Reamintim că, așa cum se punctează în descrierea proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, se dorește că „utilizarea autoturismelor în zona centrală a municipiului să devină mai puțin atractivă, prin restricționarea accesului acestora în zona de intervenție a proiectului, creându-se astfel condițiile pentru creșterea cotei
modale a deplasărilor pietonale şi cu bicicleta şi reducerea emisiilor de echivalent CO2”. Este anunțat încă din primele rânduri ale proiectului că acesta este principalul scop, și anume reducerea mașinilor care să circule prin zona centrală. În schimb, administrația locală nu reamintește în comunicatele pe care le transmite aproape zilnic despre acest scop, ci încearcă să-l „îndulcească” comunicând numai despre câți copaci vor fi plantați și ce pavaj frumos vor avea trotuarele. Despre faptul că ceea ce se întâmplă acum este doar un preambul la ceea ce va însemna traficul și după terminarea lucrărilor, niciun cuvânt!

Taguri

Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Cezar
8 aprilie 2023
Parere

Articol de doi bani la fel ca persoana care l-a scris. Niciuna din poze nu arata cozi KILOMETRICE iar faptul ca se fac lucrari nu ar trebui descurajat. Dobitocilor !

Kostengeli ceto
8 aprilie 2023
Trafic îngreunat

Pentru 3,4 bicicliști ați dat tot traficul rutier peste cap și cu sensurile unice

Kostengeli ceto
8 aprilie 2023
Trafic îngreunat

Pentru 3,4 bicicliști ați dat tot traficul rutier peste cap și cu sensurile unice

Emil
8 aprilie 2023
Cel mai gospodar

Pe Sos. Mangaliei a fost rașchetat asfaltul de aproape un an , și pana acum s-a lucrat doar la reabilitarea trotoarelor. În aceiași situație sunt toate străzile din Constanța. Poate domnul primar are niște înțelegeri cu service-urile auto.

Alex
9 aprilie 2023
Strazi

De rasul planetei!!!Abia astept alegerile...

Trotinetist
9 aprilie 2023
Trafic

O reabilitare de kkt doar ca să ia niște fonduri europene. Nici pe bicicliști nu îi avantajează, și mai strică și traficul rutier aiurea. Să scoți parcările așa tam nisam, e o prostie fără măsură, menită să încurce, iar îngustarea șoselelor nu va duce la nimic bun. ?Cu ce ne va ajuta banda de autobuze, că doar va lungi ambuteiajele. Autoturismele tot vor trebui să treacă prin oraș, să aibe unde să parcheze vreun meseriaș cînd îl chemi pentru vreo reparație acasă sau pe unde oi mai avea vreo problemă, la ce le-o fi capul edililor noștri, doar așa că cică am fi mai europeni (doar în capul lor).

Dorinel
9 aprilie 2023
Incredibil

Carpaciul asta de primar o sa zboare la urmatoarele alegeri. Si el si gasca lui. E incredibil cum a gestionat aceste lucrari. Sa distrugi carosabilul sa il raschetezi si sa il lasi cu lunile ca soferii sa faca slalom la canalozari e de rasul curcilor. Pistrle de biciclete sunt inutile on anumite zone. Fa nene parcari daca zbori toate parcarile d epe strazi. Si asa incasezi la greu banii cu zonele tale de parcare. Fa parcari supraetajate subterane sau orice fel dupaia ai pretentii sa isi mute contribuabilul masina in casa.

Raluca
10 aprilie 2023
Lucrari necesare

Un articol scris la comanda, rusine! Nici vorba de cozi kilometrice in trafic, iar transportul in comun functioneaza perfect! Si tarifele pentru parcare sunt modice, se aplica doar pentru anunite intervale calendaristice si orare, totul e clar si civilizat, chiar daca esti turist. Orasul se pregateste pentru a scapa de poluarea traficului de masini si sper sa continue in ciuda opunerii fara argumente valide a unor cetateni loviti in comoditatea autovehiculului personal. Tramvaiele si troleibuzele, adica transportul electric, au fost desfiintate in 2008 de primarul "grijuliu" de atunci, aflat la al doilea mandat si ulterior acestei isprave, a fost reales pentru inca doua mandate, deci asta spune suficient despre apetitul pentru distrugere al votantilor din orasul acesta superb. Sper sa aiba de castigat orasul, nu cei care doresc distrugerea lui, indiferent cine este si va fi primar, indiferent cine face parte din consiliul general. Presa, incercati sa va pastrati libertatea, puterea si demnitatea!

Lucian
10 aprilie 2023
Lucrări nenecesare

Comentariul de mai sus e scris la comanda.

Valentin
10 aprilie 2023
Lucrari "ne-necesare"

Raluca, pastreaza aceasta parere ptr tine. 90% nu sunt de acord cu tine.

Răspuns la: Lucrari necesare
Adăugat de : Raluca, 10 aprilie 2023
Un articol scris la comanda, rusine! Nici vorba de cozi kilometrice in trafic, iar transportul in comun functioneaza perfect! Si tarifele pentru...
11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei