Când trebuie să plătești impozit pentru imobilul sau mașina pe care ai vândut-o de curând

de Andreea PERHAIȚĂ Miercuri, 27 Aprilie 2016 243
Constănțenii care au deținut un imobil în cursul anului trecut, dar l-au vândut anul acesta au obligația de a achita și impozitul pe 2016.
"Contribuabilii care la data de 31 de-cembrie 2015 aveau în proprietate clă-diri, terenuri și mijloace de transport trebuie să știe că datorează impozit pentru tot anul 2016, chiar dacă acestea sunt înstrăinate anul curent. Spre exemplu, dacă în cursul anului 2016, un apartament este vândut altui proprietar, vânzătorul are obligația de a achita integral impozitul datorat în anul curent. Totodată, persoanele care dobândesc o proprietate în cursul anului 2016 datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie 2017, spre deosebire de anii anteriori, când această obligație le revenea cu data de întâi a lunii următoare celei în care achiziționau bunul", explică directorul executiv al Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța, Virginia Uzun.
Potrivit acesteia, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal, pentru înstrăinarea bunurilor este obligatoriu ca vânzătorul să dețină certificatul de atestare fiscală care să ateste plata integrală a obligațiilor datorate la bugetul local, în caz contrar, actele de înstrăinare sunt nule de drept.
Pentru bunurile aflate în municipiul Constanța, certificatul de atestare fiscală se eliberează de către agențiile fiscale SPIT prin depunerea cererii pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoanele fizice sau juridice privind impozitele, taxele locale și alte venituri la buget, împreună cu documentele justificative. Atât formularul, cât și actele ce trebuie anexate se găsesc pe site-ul instituției www.spit-ct.ro, secțiunea Persoane fizice/juridice - Documente declarare - Certificat fiscal.
"Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală în 48 de ore, se achită suma de patru lei, reprezentând taxa extrajudiciară de timbru, iar pentru eliberarea în 24 de ore, se achită 27 de lei, reprezentând patru lei - taxă extrajudiciară de timbru și 23 lei - taxă de urgență. Certificatele de atestare fiscală sunt valabile 30 de zile de la data emiterii", mai adaugă șeful SPIT Constanța. 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei