La Protecția Consumatorului plouă cu reclamații Operatorii de cablu sunt în topul sesizărilor făcute de clienți

de Andreea PERHAIȚĂ Joi, 12 Noiembrie 2009 1199
În luna octombrie, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului Constanța (CRPC) a primit peste 200 de reclamații de la populație. Potrivit directorului adjunct al instituției, Dionisie Culețu, cele mai multe dintre reclamații îi au în vizor pe operatorii de cablu. "Consumatorii reclamă calitatea serviciilor, întreruperi ale semnalului, în special la TV, dar și la telefon și internet, probleme de facturări, încasări, probleme de perioadă depășită privind montarea cablului, probleme la preluarea și rezolvarea reclamațiilor de la clienți", a declarat Dionisie Culețu. Pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor, conducerea CRPC a transmis o adresă către toți operatorii de cablu și către furnizorii de utilități, incluzând SC. RAJA S.A., Regia Autonomă de Distribuire a Agentului Termic Constanța, Sc Enel S.A., solicitând comunicarea periodică a lucrărilor de extindere sau modernizare și avariile. "Le-am transmis rugămintea de a ne comunica, măcar o dată pe săptămână, orarul lucrărilor curente și, zilnic, orarul de remediere a avariilor, astfel încât, atunci când consu-matorul vine la noi la ghișeu ca să reclame ceva, noi să-l putem informa că este vorba despre o reparație sau o defecțiune și cât va dura aceasta", a mai precizat Dionisie Culețu. Amenzi de peste 400.000 de lei Numeroase sesizări ale consumatorilor fac referire și la serviciile oferite de bănci, dar și la agenți economici care comercializează bijuterii, echipamente electronice și electrocasnice sau produse alimentare. Sutele de reclamații s-au lăsat cu controale stricte la operatorii economici. Unele s-au confirmat, altele nu. Agenții depistați de către comisarii CRPC cu nereguli au fost sancționați contravențional, valoarea amenzilor date ridicându-se la peste 400.000 de lei. Etichete neconforme Probleme au fost depistate și la numeroși operatori economici care comercializează materiale de construcții. Principalele abateri constatate au fost neprezentarea informațiilor privind produsele în limba română sau scoaterea spre vânzare de produse expirate. Și în aceste cazuri au fost aplicate amenzi contravenționale, în valoare de aproape 100.000 de lei. Ustensile nesterilizate De asemenea, comisarii CJPC Constanța au efectuat 51 de controale la saloanele de înfrumusețare de pe raza județului. O practică amendată de inspectori a fost aceea de a nu afișa în lista de prețuri operațiunile care sunt efectuate pentru diferite servicii. Astfel, clienta era indusă în eroare că un tratament cosmetic costă 100 de lei, când de fapt, la final, se mai taxau și operațiunile de gomaj, masaj, extracții, etc. Nici aici nu au lipsit produsele cu termenul de valabilitate expirat, fiind confiscată marfă în valoare de 640 de lei. Mai grav a fost că inspectorii au descoperit saloane unde ustensilele utilizate nu erau sterilizate, spațiul de lucru nu era igienizat, chiuvetele erau murdare și blaturile prăfuite. Controalele continuă și în perioada următoare în toate domeniile de activitate. "Săptămâna aceasta inspectorii noștri verifică agenții care comercializează lemne pentru foc, dar și agenți din alte sectoare. Este o acțiune amplă, iar comisarii au un program foarte încărcat", a mai adăugat Dionisie Culețu.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei