Lucrezi în străinătate? Cum se obține atestatul de experiență profesională

de Andreea NĂSTASE Vineri, 12 Februarie 2016 189
Constănțenii care pleacă la muncă în străinătate pot obține atestatul de experiență profesională în baza unor noi reguli. Acestea sunt valabile atât pentru cetățenii care vor să lucreze ca salariați, cât și pentru cei care vor să desfășoare activități independente.

Experiența profesională în calitate de director se do-vedește cu documente eliberate de angajator, în condițiile legii, din care să rezulte perioadele în care a desfășurat efectiv activitatea pentru care solicită atestatul. Nu mai sunt necesare, de exemplu, CV-ul completat al solicitanților și scrisorile de recomandare de la angajatori/beneficiari.

Solicitanții au nevoie de:
• cererea-tip, documentul de identitate (foto-copie);
• certificatul de naștere (foto-copie) tradus în limba română, după caz; certificatul de căsătorie, după caz, tradus în limba română (fotocopie);
• o declarație pe propria răspundere, dată în fața notarului public (original), împreună cu documentele justificative necesare.

În lista activităților ce pot fi desfășurate în străinătate în baza atestatului se numără, printre altele, fabricarea și prelucrarea materialelor textile, producția de mobilă din lemn, construcțiile, lucrările de instalații, producerea vinului, serviciile de spălătorie și serviciile gospodărești.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei