Modernizări. RAJA şi-a digitalizat platforma pentru apă și apă uzată

de Mirabela ȘERBĂNESCU Sâmbătă, 09 Decembrie 2023 598
Vineri, 8 decembrie, a avut loc la sediul RAJA Constanța, o conferință de presă în cadrul căreia s-a discutat despre implementarea platformei de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a instituției. Proiectul are o valoare de 11,6 milioane de lei și reprezintă un pas înainte în ceea ce privește transformarea digitală a societății, punând accent pe furnizarea de informații concrete, necesare pentru furnizarea de servicii moderne și de calitate.Cu toții știm că tehnologia digitală ne transformă viața. În acest sens, scopul strategiei digitale a Uniunii Europene este ca această schimbare să fie în avantajul cetățenilor și întreprinderilor și să contribuie, în același timp, la crearea unei Europe neutre din punct de vedere climatic până în 2050. RAJA SA se raportează în procesul său de transformare digitală și a luat o serie de măsuri de protecție cibernetică, conformându-se Directivei NIS - directivă privind securitatea rețelelor și sistemelor informatice.
Potrivit lui Stelian Budeș, director Dezvoltare și Finanțări Externe, având în vedere că a fost deschisă finanțarea comunitară pentru digitalizarea proceselor de producție, Direcția de Dezvoltare și Finanțări Externe din cadrul RAJA a întocmit documentația necesară, iar pe data de 24 aprilie 2023, RAJA SA Constanța a semnat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene Contractul de Finanțare nr. 2145 „Implementare platformă de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța”. Obiectivul urmărit prin implementarea proiectului este eficientizarea activității operaționale a companiei și sustenabilitatea investițiilor realizate sau care vor fi realizate de RAJA SA în sectorul de apă și apă uzată. În ceea ce priveşte investițiile, acestea au fost realizate prin contractul „Achiziție de licențe, hardware și servicii de implementare pentru realizarea unei platforme integrate de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată”.
„Proiectul care tocmai a fost finalizat la RAJA reprezintă primul pas important din transformarea digitală a societății, are impact asupra tuturor părților interesate din organizația proiectului (angajați, investitori, furnizori, clienți) și asigură gestiunea în timp real a echipamentelor și a resurselor materiale, colectarea, raportarea și analiza informațiilor generate de activitatea operațională, în scopul optimizării managementului companiei, integrarea fluxurilor de lucru, îmbunătățirea transferului de date între diferite compartimente. O componentă importantă a proiectului a vizat integrarea datelor de la echipamentele SCADA și comunicarea/updatarea permanentă cu platforma GIS. Mai mult, pe segmentul de relații clienți au fost aduse modificări importante la modulul Dispecerizare și Call-Center (IVR), prin conectarea tuturor proceselor de raportare incidente și call-center la un singur panou de administrare integrat cu managementul incidentelor, precum și securizarea comunicațiilor din dispecerat”, au precizat reprezentanţii companiei de apă.
De precizat că implementarea sistemului de management digitalizat face ca eficiența în exploatare să crească considerabil. „Astfel, se scurtează termenele de intervenție și se reduce timpul de introducere a datelor în sistem, ținând cont de faptul că acesta oferă informații din mai multe departamente, contabilitate, producție, aprovizionare, vânzări, marketing și resurse umane. Totodată, sistemul permite automatizarea unui număr mare de operațiuni, din diferite departamente, care ajută la eficientizarea fluxurilor de lucru. În prezent, se continuă introducerea datelor pe platformă, acțiune care va fi cu caracter permanent, având în vedere cantitatea de date cu care operează RAJA SA”, au adăugat specialiştii RAJA. 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei