Constănţenii care au nevoie de acte de la Starea Civilă trebuie să îşi facă o programare înainte de a se prezenta la sediu. Măsura a fost luată de Direcţia Locală de Evidenţă Persoane din cadrul Primăriei Constanţa, pentru a evita aglomeraţia, în contextul pandemic actual.
Astfel, dacă trebuie să obţineţi certificate de naştere, căsătorie, de recunoaştere a paternităţii sau să înscrieţi o menţiune privind stabilirea numelui de familie al copilului, trebuie să sunaţi în prealabil la Biroul arhivă, la numărul de telefon 0241/485.157. Pentru înregistrarea tardivă a naşterii, trebuie să vă adresaţi Biroului naşteri, la numărul de telefon 0241/485.155, iar pentru depunerea dosarului în vederea încheierii căsătoriei – Biroului căsătorii, la numărul de telefon 0241/485.154.
Dacă vă sunt necesare certificate de stare civilă din alte localităţi, anexa 9/certificat de stare civilă, este nevoie să sunaţi la Biroul şef serviciu, la numărul de telefon 0241/485.004, iar, pentru a obţine certificatul de deces, sunaţi la numerele 0241/485.156 sau 0732/013.370. De asemenea, pentru rectificări sau schimbări de nume pe cale administrativă, aveţi la dispoziţie numărul de telefon 0241/485.158 şi pentru depunere dosare în vederea transcrierii certificatelor întocmite de cetăţenii români în străinătate, schimbări de nume din străinătate, puteţi suna la Biroul transcrieri, la numărul de telefon 0722/326.748.
„Având în vedere numărul mare de solicitări venite din partea constănţenilor, este posibil ca liniile telefonice să fie ocazional ocupate”, transmite purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Bărboi.