Șoseaua de Coastă mai are o șansă. Banii alocați de Uniunea Europeană pentru realizarea primului tronson al arterei ce ar fi trebuit să lege Portul Tomis de stațiunea Mamaia ar putea fi folosiți până la finele lui 2015. Cel puțin așa speră Primăria municipiului Constanța.
- Publicitate -
După mai multe licitații ratate, se pare că, în sfârșit, în zilele următoare am putea afla cine se va ocupa de Șoseaua de Coastă. Este ultima șansă, căci, dacă nu vor fi demarate lucrările cât mai curând, se va pierde finanțarea și drumul cu pricina va rămâne doar un proiect controversat, ce ar putea să nu se mai concretizeze niciodată.
Reprezentanții autorităților locale spun că este o chestiune de numai câteva zile până când se va putea porni, oficial, treaba la Șoseaua de Coastă.
"Licitația este în adjudecare. A rămas un singur ofertant și, în câteva zile, se va semna contractul", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul de programe din cadrul Primăriei Constanța, Ani Merlă.
La licitație s-au înscris cinci firme de construcții, care aveau, în total, 28 de subcontractori. Tocmai de aceea a fost atât de dificilă evaluarea ofertelor.
Primăria cere ritm alert al lucrărilor
Finanțarea este valabilă numai până la 31 decembrie 2015. Orice lucrare care depășește acest termen nu va putea fi decontată. Mai mult decât atât, în cazul în care lucrările neterminate vor fi preluate de autoritățile locale și nici așa nu vor fi finalizate până la 1 iulie 2016, există riscul ca să se solicite returnarea întregii sume alocate proiectului.
"Le-am impus participanților la licitație ca să gândească mai multe organizări de șantier și să lucreze în mai multe puncte, pentru a avea un ritm alert. Vrem să începem lucrările din ambele părți, mai ales să facem serpentina de la strada Mihai Eminescu. Aceea presupune cele mai mari cheltuieli, pentru că acolo trebuie puși piloni foarte mulți. Ne interesează în mod special acel segment; porțiunea de la Amiralitate, prin Portul Tomis, este mai simplu de făcut, o putem reabilita și noi, din bugetul local, dacă nu apucă să se facă până la 31 decembrie 2015", a explicat Ani Merlă.
Faleză nouă
Primul tronson al Șoselei de Coastă însumează 2,6 kilometri de drum, de la Amiralitate, pe lângă plaja Modern și până la strada Mihai Eminescu. Va-loarea estimată a lucrărilor este de 33.338.591,85 de lei. Va fi refăcută infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent, de la Amiralitate, pe o porțiune de 860 de metri, până la zona unde șoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite. Apoi, pe faleză, va fi amenajată o zonă bellevue, între strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Ferdinand. În dreptul străzii Mihai Eminescu se va face un sens giratoriu, pentru acces facil.
Spații verzi, parcări și iluminat public
În cadrul proiectului, se va face și amenajarea urbanistică a zonei, constând în refacerea spațiilor verzi, reîmpărțirea zonelor existente și crearea de parcări. De asemenea, va fi reabilitat iluminatul stradal existent. În porțiunea bellevue, vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern și promenada de pe strada Mircea cel Bătrân și va fi montat un ascensor pentru accesul persoanelor cu dizabilități.